مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان گفت: از ابتدای سال تاکنون مبلغ ۱.۲ میلیون یورو به عنوان سرمایه خارجی وارده برای کرمان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید شهسواری سرپرست اداره امور اقتصاد و دارایی استان کرمان امروز در جمع خبرنگاران گفت: اداره کل امور اقتصاد و دارایی تحت عنوان مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمان به عنوان بخشی از مجموعه اقتصادی استان، تمام تلاش خود را برای رونق و جذب سرمایه گذاری به کار گرفت ودر این زمینه موفقیت‌هایی را کسب کرد.

او افزود: تجهیز ونوسازی بخشی از ساختمان خزانه معین برای استقرار این مرکز به عنوان کانون مراجعه سرمایه گذاران خارجی و فعال شدن دستگاه‌های اجرایی در امر سرمایه گذاری از جمله اقدامات این بخش است.

شهسواری با اشاره به شرکت در همایش‌های معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و بین المللی، گفت: استقرار نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی وتشکیل جلسات منظم ومستمر با آنها، ظرفیت‌های خوبی را پیش روی سرمایه گذاران قرار داده است.

او افزود: تاکنون سرمایه گذارانی از کشور‌های مختلف برای انجام ارزیابی‌های اولیه به این مرکز مراجعه کرده اند که برخی از آن‌ها به انجام سرمایه گذاری منجر شده است.

شهسواری عنوان کرد: در دوره ۵ ماهه امسال برای ۴ طرح سرمایه گذاری خارجی جدید با سرمایه مصوب ۲۰۳ میلیون یورو مجوز صادر شده است.

او گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های تولید پنل خورشیدی، احداث نیروگاه خورشیدی و استخراج معدن است.

شهسواری با اشاره به اینکه در این دوره ۵ ماهه مبلغ ۱.۲ میلیون یورو به عنوان سرمایه خارجی وارده برای استان کرمان به ثبت رسیده، افزود: این مقدار در مقایسه با پارسال، حدود ۹۵ درصد نسبت به کل سال ۹۹ افزایش نشان می‌دهد.

سرپرست اداره امور اقتصاد و دارایی استان کرمان بیان کرد: پارسال با پیگیری و تلاش کارشناسان اداره، تعدادی از مقررات مزاحم کسب وکار از طریق مکاتبه و برگزاری جلسات با کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در استان شناسایی و نهایتا نیز تعداد ۱۰ پیشنهاد به دبیرخانه مذکور ارسال شده است.

او افزود: در ۳ ماهه اول امسال، تعداد ۵ پیشنهاد اصلاح مقررات و قوانین مخل کسب وکار در قالب کاربرگ مربوطه به دبیرخانه هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوز‌های کسب وکار ارسال شد.

او بیان کرد: حدود ۷۰ مجوز برای فروش اموال مازاد دستگاه‌ها گرفته شده که باید مولدسازی شود چراکه دولت سیزدهم نیز بر مولدسازی اموال مازاد دستگاه‌ها تأکید دارد و یک روش تأمین مالی است.

شهسواری با اشاره به اینکه دستگاه‌های استان بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارند گفت: درآمد وصولی استان در چهارماهه ابتدایی امسال مبلغ ۳۳ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال است که نسبت به سال قبل ۷۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: تولید ناخالص داخلی استان در سال ۹۸ مبلغ یک میلیون و ۲۳هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال بوده که استان ما، ۳.۵ درصد سهم کل کشور را به خود اختصاص داده است.

شهسواری با بیان اینکه دستگاه‌های استان بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارند، افزود: نرخ بیکاری استان کرمان طی پارسال ۱۰.۶ درصد بوده که نسبت به سال ۹۸، ۰.۷ درصد کاهش و رتبه ۱۹ در کل کشور را به خود اختصاص داده است.

سرپرست اداره امور اقتصاد ودارایی استان کرمان با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا منویات مقام معظم رهبری محقق شود، گفت: همچنین از دستگاه‌ها درخواست داریم روش‌های تأمین مالی را جدی بگیرند تا استان عقب نماند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار