وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که افغانستان به مرحله جدیدی وارد شده و لازم است بر ایجاد صلح، رفاه و امنیت در آن تمرکز شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه ای اعلام کرد که ترکیه خواهان ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان است که همه افغان‌ها به آن احساس تعلق داشته باشند.

او در ادامه با اشاره به ورود گروه‌های تروریستی در افغانستان، گفت: «گسترش گروه‌های تروریستی در افغانستان پیامد‌هایی جدی برای ثبات در منطقه خواهد داشت.»

مولود چاووش اوغلو همچنین اظهار کرد: افغانستان با کنترل طالبان به مرحله جدیدی وارد شده و لازم است دیگر بر ایجاد صلح، رفاه و امنیت در آن تمرکز کنیم.

او در مصاحبه با روزنامه صربستانی پولیتیکا همچنین خواستار تلاش برای جلوگیری از خلأ قدرت در افغانستان و حفظ جان و مال مردم شد.

چاووش اوغلو در ادامه بر تمایل آنکارا برای ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان که همه افغان‌ها احساس تعلق به آن دارند، تأکید و خاطرنشان کرد که درس گرفتن از اشتباهات گذشته به ایجاد صلح پایدار در افغانستان کمک می‌کند.

او همچنین در ادامه درباره داعش و القاعده هشدار داد و گفت: «نباید به داعش و القاعده اجازه داده شود تا برای عناصر خود در افغانستان سرپناهی بیابند.»

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: «یک محیط ناامن می‌تواند موج جدیدی از مهاجرت را به دنبال داشته باشد، بنابراین جامعه بین المللی باید در کنار افغانستان بایستد.»

چاووش اوغلو همچنین گفت که سفارت ترکیه به فعالیت خود در پایتخت افغانستان ادامه می‌دهد و مذاکرات کشورش با طالبان در خصوص ارائه پشتیبانی فنی برای عملیات فرودگاه کابل ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار