شیوع سویه دلتای کرونا در آمریکا بیمارستان‌های برخی ایالت‌ها را در بخش‌های مراقبت ویژه با کمبود امکانات مواجه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی بی اس، ابتلای حدود ۴ میلیون آمریکایی به کرونا در ماه اوت تایید شد. درصد زیادی از این افراد از ساکنان فلوریدا هستند جایی که در آن بحث بر سر اجباری شدن استفاده از ماسک در مدارس بالا گرفته است.

به گزارش خبرنگار این شبکه، آمریکا در حال حاضر روزانه به طور متوسط با ۱۵۶ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا مواجه است. با افزایش موارد ابتلای روزانه، بیمارستان‌ها در سراسر این کشور خصوصا در جنوب با کمبود تخت‌های آی سی یو مواجه شده اند.

یک کارشناس می‌گوید: درصد زیادی از افرادی که ابتلای کرونا در آن‌ها تایید می‌شود، کسانی هستند که واکسن نزده اند.

در پورتلند (اورگن) ۳۰۰ گارد ملی برای کمک به کادر درمان فراخوانده شده اند و بیش از ۱۶ هزار بیمار در فلوریدا بستری هستند که بیش از هر ایالت دیگری است.

روز دوشنبه ران دسنتیس، فرماندار این ایالت گفت درباره حکم دادگاه در خصوص لغو دستور او مبنی بر ممنوعیت اجباری استفاده از ماسک در مدارس فرجام خواهی می‌کند.

او گفت: ما در نهایت در کنار والدین هستیم.

در سراسر آمریکا، تست کرونای مثبت ۱۸۰ هزار کودک در طول هفته منتهی به ۱۲ اوت تایید شد و این نگرانی را به وجود آورد که ابتلای آن‌ها به این بیماری می‌تواند روند آموزش حضوری مدارس را مختل کند.

کارشناسان سلامت عمومی می‌گویند اطلاعات گمراه کننده عامل اصلی تردید مردم در واکسن زدن است.

این در حالی است که شرکت داروسازی مدرنا آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد تصمیم گرفته است از مصرف حدود ۱.۶۳ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ خود در ژاپن به دلیل هشدار در مورد آلودگی ویال‌های واکسن جلوگیری کند.

روند واکسیناسیون عمومی در آمریکا همچنان با کندی پیش می‌رود. بخش زیادی از این کندی به خاطر بی‌اعتمادی مردم آمریکا به واکسن‌های تولیدی غول‌های داروسازی کشورشان و تبلیغات گسترده‌ ضدواکسن در شبکه‌های تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی است.

آمار‌های «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا» نشان می‌دهند تاکنون ۵۳ درصد از جمعیت این کشور به طور کامل واکسینه شده‌اند، که این درصد شامل ۱۷۴ میلیون نفر از جمعیت این کشور است.

بر اساس جدیدترین آمارها، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۳۹ میلیون نفر و شمار جان باختگان به بیش از ششصد و پنجاه و پنج هزار نفر رسیده است.

در شبانه روز گذشته نیز ۱۲۱ هزار مبتلای جدید در این کشور شناسایی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار