فراخوان نخستین همایش ملی تجلی آیین‌های عاشورایی در هنر ایرانی که به همت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود، اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بنا به اعلام روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، از ابتدای شکل‌گیری ایده برگزاری زیارت‌واره هنر عاشورا در دانشگاه شهید باهنر کرمان، پژوهش به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها و محور‌های این رویداد ذهن برگزارکنندگان را مشغول داشته و کم‌ و بیش در قالب نشست‌ها و سخنرانی‌های تخصصی برگزار شده است.

نظر به اهمیت پژوهش و رویکرد علمی به فرهنگ و هنر عاشورایی، زیارت واره هنر عاشورا، در گام هفتم خود با هدف ارتقای سطح فرهنگ عمومی و آگاهی بخشی به جامعه دانشگاهی در قالب همایش ملی تجلی آیین‌های عاشورا در هنر‌های ایرانی فرصتی را در اختیار پژوهشگران این حوزه قرار خواهد داد.

بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بصری در تولید و خلق آثار هنریِ عاشورایی و احیای ارزش‌های معنوی فرهنگ عاشورا از اهداف زیارت واره هنر عاشورا است.

از آنجا که در این برنامه دانشگاهیان هنرمند و پژوهشگر با خلق آثار هنری و ارائه پژوهش‌های تخصصی در این عرصه، به تعظیم و تکریم مقام قدسی عاشوراییان می‌پردازند، این رویداد زیارت واره نام نهاده شده است.

زیارت در لغت به معنای میل و قصد (آهنگ) چیزی یا کسی کردن است و در عرف، زیارتِ کسی عبارت است از عزیمتی ظاهری یا باطنی به سوی او به قصد تکریم و تعظیم و انس گرفتن با وی هست و امید است این زیارت مقبول واقع شود.

نخستین همایش ملی تجلی آیین‌های عاشورایی در هنر ایرانی به همت دانشگاه شهید باهنر کرمان و یاری دانشگاه، موسسات و سازمان‌های مختلف سطح کشور در آذر ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

این همایش در ادامه برگزاری شش دوره زیارت واره هنر عاشورا است که هر ساله به همت دانشکده هنر و معماری در دانشگاه شهید باهنر کرمان انجام می‌شود.

آخرین مهلت ارسال مقالات، ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۰ و برگزاری همایش ۲۵ آذر ماه است.

علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس https://ashora.uk.ac.ir مراجعه کنند.

نخستین همایش ملی تجلی آیین‌های عاشورایی در هنر ایرانی

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار