مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در استان کرمان ۴۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ایرج شکوهی، مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: مردم نوع دوست کرمان در تاسوعا و عاشورای حسینی ۲۸۸ هزار و ۴۵۰ سی سی خون اهدا کردند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ در ایام عزاداری اباعبدالله حسین علیه السلام ۴۰ درصد افزایش داشته است.

او ضمن تشکر از مردم شریف استان افزود: در دو روز تاسوعا و عاشورا ۷۵۹ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان مراجعه که ۶۴۱ نفر از آنان موفق به اهدای خون شدند که در مقایسه با پارسال شاهد ۳۸ درصد رشد در تعداد مراجعه کنندگان،۴۰ درصد رشد در خونگیری و ۳۹ درصد رشد در تعداد اهداءکنندگان مستمر خون بوده‌ایم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان بیان کرد: پویش و برنامه نذر خون تا اربعین حسینی در پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان ادامه دارد و نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی و روزانه است.

او از مردم کرمان درخواست کرد در روز‌هایی که با تراکم کمتری از سوی اهداءکنندگان مواجه هستیم برای انجام این امر خداپسندانه مراجعه نمایند و اهدای خون را فقط مختص به روز‌های خاص ننمایند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: نذر خون ، اهدای خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار