احمد حسین فلاحی گفت: اشتغالزایی اولویت اصلی ما برای جامعه بخصوص مستضعفین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامی داشت هفته دولت و همچنین قدردانی از تلاش اهالی رسانه با اشاره به اینکه اشتغالزایی اولویت اصلی ما برای جامعه به‌خصوص مستضعفان و جوانان است، بیان کرد: ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار الزام آور است.

او افزود: مهمترین مشکلات بیشتر مردم در جامعه و استان همدان اشتغالزایی است که بنده از زمان شروع به خدمتم این موضوع را در دستور کار قراردادم .

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این خصوص اولین کار‌هایی که انجام دادیم راه اندازی کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل بود که راه اندازی کارخانه پنیر قهاوند، کیوان و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی صالح اباد با ایجاد مجتمع صنعتی برای واحد‌های تولیدی از این موارد بود و به جدیت نیز ادامه خواهیم داد.

فلاحی با اشاره به اینکه اشتغال جوانان را با جدیت تمام دنبال خواهم کرد، ادامه داد: از سرمایه گذار بخش خصوصی حمایت کرده و در این مسیر تمام تلاش خود را میکنم.

او با  اشاره به روند معرفی و انتخاب استانداران، افزود: برخلاف روش دوره های قبل ، وزیر کشور فرم هایی برای نظرسنجی و نمره دهی به گزینه های پیشنهادی برای پست استانداری تهیه و در اختیار مجمع نمایندگان استانها قرار گرفته است.

فلاحی با تاکید بر این موضوع ادامه داد:  جلسه مجمع نمایندگان استان روز پنجشنبه تشکیل و نظر نهایی در خصوص گزینه های معرفی شده را به وزارت کشور اعلام خواهیم کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین با اشاره به اینکه تخصص  و بومی بودن  یکی از شاخصهای  مهم برای انتخاب مدیران در دولت سیزدهم است  افزود: رزومه ۱۰ تا ۱۵ نفر برای تصدی پست استانداری همدان به مجمع نمایندگان استان رسیده و در حال بررسی آنها هستیم.

او اظهار داشت:  انتظار جدی ما از دولتمردان جدید  دولت تحول آفرینی در بخش های مختلف و بهبود شرایط و تامین رفاه مردم است.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان  اضافه کرد: مدیران رده میانی هم علاوه بر مولفه های انقلابی و جهادی بودن باید دارای برنامه های تحول آفرین در حوزه کاری خود باشند به شکلی که  مردم این تحولات را احساس کنند.

او با اشاره به طرح جامعه شهری گفت: در طرح جامع شهری باید از کارشناسان متخصص و صاحب نظر استفاده کرد که متاسفانه توجهی به این موضوع تاکنون نشده و معتقدم مسائلی که مربوط به اموال مردم و بیت المال در میان باشد باید با کار کارشناسی صورت پذیرد تا به مردم و آینده آنان آسیبی وارد نشود.

فلاحی با بیان اینکه متأسفانه شهر همدان در این سال‌ها غیر کارشناسی اداره شده است، ابراز داشت: میلیاردها تومان سرمایه مردم در این شهر از بین رفته و اگر این مسائل در مراجع قضایی مورد  بررسی قرار گیرد  مطمئنن  افراد بسیاری باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی عنوان کرد : تاکنون ۸۰ میلیاد تومان برای تقاطع پل چراغ قرمز(میدان سپاه) هزینه شده و  متاسفانه هم اکنون  هم بدون نظر کارشناسی، طبقه دوم پل نیز در حال ساخت است.

او افزود: در این میان برخی طرح ها از جمله طرح  «اسکای مال»، «کنارگذر غربی» و «طرح جامع شهر همدان» به صورت دقیق کارشناسی نشده و نیازمند بازنگری تخخصی و کارشناسی است.

 نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح بین المللی کارخانه بازیافت هواپیماهی فرسوده در فرودگاه همدان اظهار داشت: قرار بود زمینی در کنار این فرودگاه بر ای این امر اختصاص داده شود که متاسفانه تا کنون محقق نشده است.

فلاحی  با بیان اینکه که با ایجاد این کارخانه بازیافت در همدان برای نخستین بار در جنوب غربی آسیا در کشور ایجاد می شد، بیان کرد: با بی توجهی مسئولان در استان این طرح از سوی استان سمنان در حال پیگیری  و اجرایی شدن است در حالی که این طرح ابتدا از سوی همدان پیگیری و مطرح شد.

او با اشاره به روند طولانی شدن انتخاب شهردار همدان  از سوی شورای شهر خواستار تسریع رسیدگی به این موضوع مهم در اسرع وقت شد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.