کمیته معماری طرح اقدام ملی مسکن به منظور بررسی نقشه‌های ساختمانی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم علیرضایی معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: کمیته معماری طرح‌های اقدام ملی مسکن به منظور بررسی نقشه‌های ساختمانی و جلوگیری از تکرار ساخت‌وسازهای غیراستاندارد در استان تشکیل شده است.

او افزود: تجربه ساخت مسکن مهر با طراحی‌های غیراصولی باعث شد تا برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن کمیته معماری تشکیل و طرح‌ها و نقشه‌های ساختمانی به صورت اصولی و استاندارد بررسی و نظارت شود.

علیرضایی ادامه داد: در کمیته معماری طرح اقدام ملی مسکن، دو استاد دانشگاه حوزه معماری و شهرسازی، تعدادی از طراحان استان و کارشناس واحد شهرسازی این اداره‌کل عضو هستند و طرح‌ها و نقشه‌های ساختمانی ارائه شده را پس از بررسی و تصویب به نظام مهندسی استان ارائه می‌دهند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن در استان با روند قابل قبولی در حال اجراست، اضافه کرد: در حال حاضر با کمبود زمین برای متقاضیانی که وجه اولیه را پرداخت کرده‌اند مواجه نیستیم اما برای اینکه دیگر زمینی در شهرهای شهرکرد، لردگان و بروجن وجود ندارد در آینده با کمبود زمین روبرو خواهیم شد.

علیرضایی از اجرای چهار هزار واحد مسکن اقدام ملی در استان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد سه هزار واحد در شهرستان شهرکرد و یک هزار واحد در دیگر نقاط استان در حال اجراست.

او گفت: ۱۷ هزار و ۶۸۰ متقاضی برای برخورداری از طرح اقدام ملی مسکن در استان ثبت‌نام کردند اما سهمیه در نظر گرفته شده برای استان چهار هزار و ۶۲۱ واحد است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار