سخنگوی صنعت برق کشور از پایان محدودیت‌ها در برق صنایع تا پایان شهریور ماه خبر داد.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه مصرف برق سیمان آزاد می‌شود، گفت: در حال حاضر با توجه به گرمای هوا نیاز مصرف برق در کشور ۶۴ هزار مگاوات و یا بالاتر هم است پیش بینی ما این بود که مصرف برق در شهریور به زیر ۶۰ مگاوات برسد که این امر محقق نشد.

رجبی مشهدی تصریح کرد: این گشایش، پس از توافقات انجام شده با انجمن سیمان و وزارت صمت برای برخی از کارخانجات سیمان انجام شده است و بر این اساس طبق این تصمیم کارخانجات برق مورد نیاز برای تولید ۵ میلیون تن سیمان را دریافت خواهند کرد.

او گفت: متاسفانه بخشی از مصرف برق برای رمز ارز و دیگری برای مصرف بالای برق توسط مشترکان است و در این شرایط ضرورت دارد که صنایع با ما همکاری لازم را داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در حال حاضر صنعت برق باید بتواند تا ۶۰ درصد برق مورد نیاز کارخانجات سیمان را تامین کند البته این موضوع برای همه‌ی ساعات روز نیست.

رجبی مشهدی گفت: در این روز‌های باقی مانده از شهریور، کارخانجات سیمان می‌توانند از ساعت ۲۴ تا ۱۰ صبح بدون محدودیت از برق شبکه سراسری، نیاز خود را تامین کنند در ساعات مابقی روز نیز طبق توافق انجام شده با شرکت‌های برق منطقه‌ای برق دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار