معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از بهبود پنج پله‌ای جایگاه استان کرمانشاه در نرخ تورم خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از بهبود پنج پله‌ای جایگاه استان کرمانشاه در نرخ تورم خبر داد و گفت: با استناد به گزارش مرکز آمار ایران رتبه تورم استان طی چهار ماه گذشته پنج پله بهبود یافته و در مردادماه در جایگاه ششم کشور قرار گرفته است.

او گفت : در فروردین ۱۴۰۰ و در پی تاکیدات استاندار مبنی بر بهبود جایگاه استان در نرخ تورم با توجه به گزارش اعلام شده سریعا اقدامات لازم برای تشکیل کمیته کنترل نرخ تورم و آسیب شناسی موضوع انجام شد.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه به تدوین برنامه عملیاتی برای تقویت سازوکارنظارتی و روند کنترل قیمت‌ها اشاره کرد و افزود: برگزاری منظم جلسات تنظیم بازار استان، بررسی و آسیب شناسی وضعیت فعالیت اتحادیه‌های صنفی با نرخ تورم بالا و تشدید نظارت‌ها سبب شد جایگاه استان پنج پله بهبود یافته و پیش بینی می‌شود روند بهبود رتبه تورم در استان کرمانشاه تداوم داشته و بزودی به میانگین کشوری برسد.

او افزود: در تحلیل و آسیب شناسی دلایل افزایش نرخ تورم در اردیبهشت ماه مشخص شد که ۱۰ اتحادیه صنفی تورمی بالاتر از میانگین کشوری دارند و بر این اساس نظارت بیشتر بر این اتحادیه‌ها در اولویت فعالیت‌های ستاد تنظیم بازار استان قرار گرفت.

او ادامه داد: افزایش نظارت بر بازار تا بهبود جایگاه استان و قرار گرفتن در رتبه‌های بهتر از میانگین کشور ادامه خواهد داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.