در قانون پیش‌بینی‌شده است که تخلفات احتمالی شورای اسلامی شهر در جلسات هیات حل اختلاف استان بررسی و پیگیری شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضا سلیم ساسانی مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کرمانشاه از ضرب‌الاجل ۲ روزه هیات حل اختلاف به شورای شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: در صورتیکه در مهلت تعیین‌شده اعضای شورا به نتیجه نرسند، هیات حل اختلاف استان در روز چهارشنبه درباره تخلفات شورای شهر تصمیم‌گیری خواهد کرد.

او با اشاره به چهار بار دعوت فرماندار شهرستان کرمانشاه از اعضای منتخب شورای شهر کرمانشاه برای تشکیل جلسه افزود: متاسفانه تاکنون فقط هیأت‌رئیسه سِنی و مراسم تحلیف انجام‌شده و اعضای شورا طی چهار جلسه گذشته قادر به انتخاب هیات رئیسه شورای شهر و شهردار نشده‌اند.

سلیم ساسانی با بیان اینکه جلسه هیات حل اختلاف استان صبح امروز برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شد، ادامه داد: این جلسه با حضور رئیس‌کل دادگستری استان، نمایندگان مجلس، نماینده شورای اسلامی استان و به ریاست استاندار تشکیل شد و گزارش فرماندار شهرستان کرمانشاه درباره شورای شهر بررسی شد.

او عنوان کرد: پس‌از بحث و بررسی اعضا در پایان جلسه بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر اعضای هیات‌رئیسه و مدیریت شهر کرمانشاه تاکید و مقرر شد اعضای شورا حداکثر تا روز سه‌شنبه در این زمینه به نتیجه برسند.

گفتنی است : چهارمین نشست شورای اسلامی شهر کرمانشاه برای انتخاب هیات رییسه این شورا در روز شنبه برگزار شد، اما به علت غیبت سه تن از اعضا جلسه بازهم از رسمیت افتاد.غایبین شورای شهر کرمانشاه بر این اعتقادند که تکلیف ۲ عضو شورای شهر کرمانشاه که آرا آن‌ها از سوی هیات مرکزی نظارت باطل اعلام شده باید مشخص شود تا جلسات شورا با حضور همه اعضا برگزار شود، اما فرماندار کرمانشاه معتقد است با ۹ عضو کنونی باید جلسات شورا برای انتخاب هیات رییسه و سرپرست شهرداری کرمانشاه برگزار شود.

انتهای پیام/ق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.