افزایش ۳۰ درصدی ارزش کالا‌های صادراتی خراسان جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از افزایش ۳۰ درصدی ارزش کالا‌های صادراتی استان به افغانستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رحیمی زاده مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در پنج ماهه ابتدایی امسال، ۳۲۹ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۱۴۴ دلار کالا از استان صادر شد که ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۵۶۸ دلار کالا‌های تولیدی استان و ۲۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۵۷۶ دلار کالا‌های اظهار شده از سایر گمرکات کشور بوده است.

او افزود: در این مدت ۴۸۵ هزار و ۵۸۸ تُن کالای تولیدی خراسان جنوبی به ارزش ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۵۶۸ دلار از طریق گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شد.

رحیمی زاده عنوان کرد: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، پاکستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۳۰ درصد به لحاظ ارزشی افزایش و ۲۰ درصد به لحاظ وزنی کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان بیان کرد: صیفی جات، سیمان، کاشی و سرامیک، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ بر، هیدروکربن سبک، گازوئیل، قیر، میلگرد و خرما از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بودند.

او همچنین از صادرات ۶۰۹ هزار و ۴۳۱ تُن کالای تولیدی دیگر استان‌های کشور از گمرک ماهیرود خراسان جنوبی در ۵ ماه گذشته خبر داد و گفت: این کالا‌ها ۲۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۵۷۶ دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

رحیمی زاده تصریح کرد: سیمان، شیشه، میلگرد، گاز مایع و هیدروکربن از جمله کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور است که از گمرک خراسان جنوبی به خارج کشور صادر شد.

مدیرکل گمرکات استان اظهار کرد: از ابتدای امسال ۷۶۱ تُن کالا به ارزش ۹ میلیون و ۵ هزار و ۸۴۱ دلار نیز به خراسان جنوبی وارد شده است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.