به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بوگاتی را می توان یکی از معروف ترین خودروسازهای دنیا به شمار آورد که با ساخت خودروهای مسابقه ای مشهور شد. این خودروساز آلمانی در سال ۱۹۰۹ در شهر مولشیم آلمان ، توسط طراح صنعتی ایتالیایی ایتوره بوگاتی تاسیس شد. این خودروها به دلیل زیبایی طراحی و پیروزیهای متعدد خود در مسابقات شهرت داشتند.
بوگاتی را می توان یکی از قدرتمندترین خودروسازهایی به شمار آورد که در ساخت مدلهای کلکسیونی محبوبیت زیادی دارد. بوگاتی از ابتدا در تلاش بود نشان دهد که این شرکت خودروسازی با دیگر خودروسازها تفاوت دارد و به همین دلیل از اوایل قرن بیستم نوآوریهای بسیاری در بحثهای تجاری و مهندسی خودرو ایجاد کرد.
این شرکت خودروسازی افتخارات متفاوتی کسب کرده است و اولین افتخار آن ساخت اولین خودروی جادهای دنیا با نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت بود که نام آن بوگاتی تایپ ۱۸ بود؛ این خودرو با موتور ۴ سیلندر ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد که در سال ۱۹۱۲ از آن رونمایی شد.
بیشتر بخوانید
خودرو افتخار آفرین دیگر بوگاتی، ویرون بود که در سال ۲۰۰۵ مهندسان شاغل در شرکت بوگاتی، توانستند ویرون را با پیشرانه ۸ لیتری ۱۶ سیلندر و با قدرت ۱۰۰۰ اسببخار و گشتاور ۱۲۵۰ نیوتنمتر و حجم ۷۹۹۳ سیسی تولید کنند.
خودروهایی که بوگاتی از ابتدا تاکنون ساخته است شامل ۱۸/۳ شیرون، ایبی ۱۱۸، ایبی ۲۱۸، ئیبی۱۱۰، تیپ ۳۵، تیپ ۵۷، چنتو دیهچی، دیوو، شیرون و ویرون است.
انتهای پیام/
خوب معلومه با عقل و فکرو دانش طراحانشون اون وقت ایران از مدل یوز پلنگ برای ساخت خودرو استفاده می کنه
راستی چرا طرف هستش ؟؟؟؟؟
بوگاتی همان پورایدیه دیگه .......
شرکتی که از سال 240 قبل از میلاد مسیح توسط یوحان حیلون بوگاتیو ایجاد و در آن زمان کار این شرکت تربیت و پرورش اسب بود
در سال 380 میلادی این شرکت پنلفت فول کالمارینو رو ایجاد کرد که خیلی سروصدا راه انداخت
در سال 1100 میلادی به خاطر جنگ های صلیبی شرکت با مشکلاتی مواجه شد و بسته شد
در سال 1295 میلادی توسط مارکوس بوگاتی تحت عنوان بازار تولیدات دام باز و شروع به فعالیت کرد.
بعد از 60 سال یعنی 1350 با شیوع طاعون تمامی کارمندان شرکت فوت کردند و شرکت بسته شد و بعد از 30 سال توسط مارولان بوگاتی مجدد شروع به فعالیت کرد
بوگاتی در سال 1600 میلادی با مشکلات مالی روبرو شد و بسته شد
در سال 1910 میلادی توسط ندیده حیلون بوگاتیو یعنی اتوره بوگاتی باز و وارد عرصه خودرو سازی شد
و داستان خودرو سازی بوگاتی شروع شد
پراید نسبت به قیمتش خیلی خوبه (4500 دلار)
اینجا پول ما بی ارزشه
تو آمریکا با یک ماه حقوقتون میتونید یک پراید بگیرید
تازه اگه جزو طبقه متوسط جامعه باشید
اما بوگاتی 2-11 میلیون دلار قیمت داره
بوگاتی به نام (خودروی مشکی) 11 میلیون دلاری یا شیرون 4.5 میلیون دلاری رو با 4000 دلاری یکی میکنید
من طرفدار پراید نیستم
ولی هرچی پول بدی آش میخوری
شما با 4000 دلار یک کارت گرافیک خفن هم نمیتونی بگیری
دلار رفته بالا، پراید رفته بالا و ارزش حقوق و پول یک کارمند اومده پایین
چیزی از ارزش های پراید کم نشده
تو شهر خیلی هم خوبه
بوگاتی ویرون
صداش از نزدیک خیلی خفنه، اما بدرد جاده های نا هموار ایران نمیخوره، خیلی از این نظر سوسوله
کافیه تو جاده یک سنگ نسبتا بزرگ باشه، ...
یک بدی که عموم میگه داره، خرابی سیستم حرکتی عقب ماشینه اگه اشتباه نکنم
میگه از نظر نرم افزاری کمی باگ داره...
من سوار ماشینش شدم ولی جایی باهاش نرفتیم؛ کلا روشن شدنشو دیدم تو پارکینگشون
میگه اگه کسی سگ سوار ماشین بوگاتی بکنه، صندلی ها از گارانتی خارج میشه...!!!
به عموم گفتم واقعا تا 400 سرعت گرفتی، میگه نه، میترسم! بیشتر از 200 تا باهاش نرفتم!!!!!!
خدا پولو به چه کسایی میده :(
میشه با پراید معاوضه کرد؟
پراید متالیک، اسپورت، دنده اوتومات (شخصی سازی شده) با سیستم گریز از وسط :)
فقط معاوضه با بوگاتی شیرون سفید یا متالیک
کارکرد ماشین پرایدم 5000 کیلومتر و با بوگاتی شیرون زیر 10.000 کیلومتر عوض میکنم
ممنون