فرمانده انتظامی استان فارس از انهدام ۹ باند سرقت و کشف ۴۲۶ فقره انواع سرقت طی یک هفته گذشته در فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: طرح مقابله با وقوع انواع سرقت توسط مأموران پلیس آگاهی طی یک هفته گذشته در سطح استان فارس اجرایی شد.

او ادامه داد: در این رابطه مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات شبانه روزی موفق شدند ۹ باند سرقت را منهدم و ۳۵ سارق را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه سارقان تاکنون به ۴۲۶ فقره انواع سرقت منزل، اماکن خصوصی، درون خودرو، مغازه، احشام، موتورسیکلت و سایر اعتراف کرده‌اند، عنوان داشت: از اعضای این باند‌ها مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل لوازم خانگی، ضبط و باند، کابل برق و تلفن همراه کشف شد که ارزش این اموال بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۹۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۲۷۲ میلیارد تومان کالای قاچاق

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در ۵ ماهه اول امسال ۴۸۰ پرونده قاچاق تشکیل و یک هزار و ۸۲ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک هزار و ۳۹۶ متهم دستگیر و ۲۷۲ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق برابر نظر کارشناسان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۳ درصدی کشفیات مواد مخدر

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون بالغ بر ۲۸ تن انواع مواد مخدر در سطح استان فارس کشف که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش داشته است، گفت: در این مدت ۴ هزار و ۱۰۶ متهم دستگیر و ۴۹۵ دستگاه وسایط نقلیه متعلق به قاچاقچیان نیز توقیف شده است.

کشف ۹۱ درصد پرونده‌های پلیس فتا

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: در ۵ ماهه اول امسال با تشکیل بیش از ۳ هزار فقره پرونده در پلیس فتا و با افزایش توان تاکتیکی کارشناسان، ۹۱ درصد از جرائم کشف و ۷۰۸ متهم نیز دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کشف ۳۷ قبضه سلاح غیر مجاز

سردار حبیبی با بیان اینکه سلاح غیرمجاز از عوامل بستر ساز جرایم خشن در سطح استان فارس است، گفت: در ۵ ماهه اول سال جاری ۵ باند قاچاق سلاح و مهمات منهدم و در بازرسی از منزل و وسایط نقلیه آنان ۳۷ قبضه سلاح شکاری و جنگی قاچاق کشف شده است.

او ضمن هشدار به کسانی که بخواهند امنیت جامعه را مختل کنند، بیان کرد: امسال ۱۳۱ نفر از اراذل و اوباش معروف در فارس دستگیر شده‌اند و برابر قانون به شدت با آنان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار