مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: برداشت پسته از ۲۱۲ هزار هکتار از باغ‌های پسته استان کرمان آغاز شده است.

مهدی لطفعلی زاده مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به آغاز برداشت پسته از باغ‌های پسته استان، گفت: برداشت پسته از شهریور آغاز شده است و تا اواخر مهرماه در استان ادامه دارد.

او سطح زیر کشت پسته استان کرمان را ۲۱۲ هزار هکتار عنوان کرد.

لطفعلی زاده تصریح کرد: شهرستان رفسنجان با حدود ۶۳ هزار هکتار بیشترین سطح زیر کشت پسته استان را دارد.

او با اشاره به اینکه تعداد بهره بر داران پسته استان بالغ بر ۱۵۰ هزارنفر و اشتغالزایی غیر مستقیم این محصول بیش از یک میلیون نفر است، افزود: از نظر ارزش اقتصادی، پسته به عنوان یک محصول استراتژیک جایگاه خاصی را در بین تولیدات باغی و سایر محصولات کشاورزی دارد.

لطفعلی زاده بیان کرد: این محصول از نظر سطح زیر کشت، مقام اول کشوری را داراست.

او گفت: محصول پسته استان کرمان به علت وقوع حوادث غیر مترقبه از قبیل سرمازدگی، تگرگ، گرمازدگی، نوسانات دمایی، طوفان و .. در مناطق مختلف هرساله دچار خسارات می‌شود که با توجه به شرایط آب و هوایی مناطق پسته خیز این خسارات دارای درجات متفاوتی از نظر شدت بوده است و پیش بینی می‌ شود طی امسال ۶۰ هزارتن پسته از باغ های استان برداشت شود.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: بیشترین ارقام برداشت در استان کرمان فندوقی، احمدآقایی، اکبری، کله قوچی و ... است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار