رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی و واحد تبریز گفت:دانشگاه‌ها باید مسئله محور بوده در واقع به سمت رفع مشکلات و مسائل کشور سوق پیدا کنند و راهکار‌های عملی ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عزیز جوانپوررییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی و واحد تبریز گفت:مسوولان کشور باید به سمت میدان دادن به رشته‌های علوم انسانی در رفع مشکلات مدیریتی و اقتصادی حرکت کرده و مشکلات را به دانشگاه‌ها ارجاع دهند.

اوافزود: دولت باید مسایل خود را به آموزش عالی ارجاع دهد و از آن‌ها در حل مسئله کمک بخواهد در واقع مسوولان به دانشگاه‌ها نگرش محض آموزش محوری نداشته باشند بلکه از نخبگان دانشگاهی در حل مسائل اقتصادی و مدیریتی کشور کمک بگیرند.

اوگفت: اکنون شرایط به گونه‌ای شده که نخبگان تنها برای دانشگاه پرورش می‌یابند در حالی که دانشگاه می‌تواند برای رفع مشکلات جامعه راهکار ارایه دهد.
 رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی و واحد تبریز گفت:سیستم مدیریت کشور باید با فناوری‌ها و آخرین دستاورد‌های علمی و روز دنیا مسلح شود و بر این اساس به پیش برود.

جوانپور با تاکید بر اینکه رفع مشکلات اقتصادی کشور اولویت است، گفت: دانشگاه می‌تواند در این ارتباط نیز حلال مشکلات باشد همانطور که تا حدودی در حوزه صنعت به دانشگاه مراجعه می‌شود، ولی در حوزه مدیریت، اقتصاد و تجارت که زیرمجموعه‌ای از علوم انسانی می‌باشد به دانشگاه مراجعه نمی‌شود.

او همچنین با اشاره به اینکه تکنولوژی‌های صنعتی امکان مهندسی معکوس داشته و قابل تولید در داخل است، گفت: علوم انسانی باید محصول داخل خود کشور باشد و امکان واردات آن نیست، چون محصول تمدن، تاریخ و فرهنگ آن کشور به حساب می‌آید بر این اساس نسبت به مدیریت‌های بومی هر کشور نیز باید به خوبی از علوم انسانی استفاده کرد.

او همچنین با تاکید بر اینکه استفاده از جوانان و نخبگان برای مدیریت کشور یک ضرورت است، گفت: مقام معظم رهبری نیز در این راستا فرمایشاتی دارند که باید به آن‌ها عمل کرد در واقع باید عرصه مدیریتی را برای جوانان مهیا کرد تا در سطوح پایین مدیریتی آماده ورود به سطوح بالای مدیریتی کشور شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: دولت باید به جوانان و نخبگان در عرصه مدیریت میدان دهد به طوری که بتوانند از علم، فناوری، ابتکار و خلاقیت آن‌ها در سطوح مدیریتی بالا بهره‌مند شوند.

جوانپور یادآور شد: البته در دولت‌های گذشته با وجود بیان این نکات باوری به نخبگان و جوانان در میدان عمل وجود نداشت و به هیچ عنوان عرصه باز نشد.

اوگفت: کابینه گذشته سن بالایی داشت و از نخبگان نیز به خوبی استفاده نشد در حالی که جوانان خوشفکری وجود دارد که می‌توانند موجب پویایی و نشاط کشور در زمینه‌های مختلف شوند.

او با اشاره به ویژگی‌های مدیران جوان، گفت: جوانان به دنبال آرمان‌گرایی بوده و انگیزه کافی برای تلاش را دارند از طرفی مسائل دنیوی و تعلقات دنیوی در آن‌ها حداقل است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی و واحد تبریز همچنین با اشاره به ویژگی‌های بارز برای موفقیت دولت و کابینه جدید، خاطر نشان کرد: مدیریت جهادی مبارزه با فساد باید از اولویت‌های دولت باشد تا بتواند نواقصات موجود را جبران کند.

جوانپور ادامه داد: مسئولان باید همیشه پای کار بوده و تلاش آن‌ها طوری باشد که در صف باشند نه در ستاد، بر این اساس دولت مشکلات زیر مجموعه‌های مختلف را باید بررسی کرده و با قاطعیت و سرعت لازم مشکلات را سر و سامان دهند.

او خاطرنشان کرد: در غیر این صورت با روال دولت‌های گذشته یکی خواهند بود و پس از مدتی در واقع هیچ اتفاق جدیدی نمی‌افتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.