دیدار مدیر حوزه‌های علمیه کشور با شبکه ناظران انتخابات آذربایجان شرقی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با شبکه ناظران انتخابات آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در آستانه سالروز تأسیس شورای نگهبان، در دیدار با اعضای دفتر هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه دهه اول ذی‌الحجه دهه پرفروغ و پرفیضی است گفت: قله همه ماه‌ها ماه مبارک و همه ماه‌ها دامنه این قله هستند، اما در میان ماه‌های دیگر یک فرصت عظیم و پرفیض در رده ماه رمضان وجود دارد و آن هم دهه اول ذی‌الحجه است.

اوبا تاکید بر اینکه نسل امروز باید با تاریخ غنی و افتخارآفرینان کشور آشنا شوندافزود: این امر، وظیفه پیشگامان فکر و فرهنگ است تا اتصال نسلی بین فرزندانمان و تاریخ پرافتخارایران رخ دهد و از گسست نسلی جلوگیری کنیم چراکه این تاریخ به نسل جوان هویت می‌دهد و جوانان ما را هم تاریخ ساز خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه انقلاب یک گوهر ناب است و باید از این انقلاب صیانت شود، اظهار داشت: نسل جدید باید با این انقلابِ با ارزش و جایگاه آن در دنیا آشنا شود که در این راستا، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اهمیت جدی دارد چراکه جمع بندی چهل سال گذشته و نگاه به آینده است.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود، شورای نگهبان را دارای جایگاه بزرگ و رفیعی در کشور دانست و گفت: شورای نگهبان باید از ارزش‌های انقلاب و مصالح مردم حفاظت کند که بخشی از آن در عرصه انتخابات‌هاست و بخشی هم در حوزه بررسی قوانین کشور است.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه باید نقش شورای نگهبان در صیانت از قانون اساسی و منافع مردم و اسلام تبیین شود، ابراز داشت: معتقدم اگر توده مردم و نخبگان از نحوه صیانت از مصالح و منافع مردم و قانون اساسی مطلع شوند، شورای نگهبان را خواهند ستود.

اوبا اشاره به نقش شورای نگهبان در انتخابات، با تقدیر از مجریان و ناظران انتخابات، اظهار داشت: رسانه‌ها نقش مهمی در ترغیب و تشویق به شرکت در انتخابات داشتند که باید از نقش ویژه صداوسیما تقدیر کرد.

او تصریح کرد: وظیفه همه ما این است که اعتماد مردم‌را جلب کنیم، درست است که شورای نگهبان در معرض حرف و حدیث‌هاست، ولی نباید ما را از توضیح و اقناع مردم باز دارد.

 مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطر نشان کرد: ناظران انتخابات و شورای نگهبان باید بدون حب و بغض قانون و منطق انقلاب را اصل قرار دهند و در برابر هجمه‌ها پرچم دار اصول مهم انقلاب باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار