رئیس فدراسیون سوارکاری درباره شرایط این رشته توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر این رشته گفت: تلاش زیادی کردیم تا مسابقات لیگ برتر اسب سواری در تهران برگزار شود. هدفمان این بود اسب‌ها در زمین استاندارد تمرین کنند تا با آسیب دیدگی مواجه نشوند. در نظر داریم در ما بقی استان‌ها (به خصوص استان گلستان)، مسابقات اسب سواری را با رنگ و بویی بهتر برگزار کنیم.

خلیلی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم امیدوار باشیم که مسابقات اسب سواری با حضور تماشاگر برگزار شود یا خیر، گفت: این سوال از تخصص من خارج است و نمی‌توانم صحبتی در مورد آن داشته باشم. امیدوارم ویروس منحوس کرونا هر چه سریع‌تر ریشه کن شود تا بتوانیم هر چه سریع تر، با حضور تماشاگران مسابقات را برگزار کنیم. تا موقعی که ایمنی در جامعه به وجود نیاید، نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. در بسیاری از کشور‌ها با وجود واکسینه کردن مردم، باز هم آمار ابتلا به کرونایشان رو به افزایش است. در مجموعه اسب سواری، امکان قرنطینه وجود ندارد. مجبور هستیم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مسابقات را برگزار کنیم. در این شرایط سخت حفظ سلامتی، در اولویت است. تنها راه حل کارشناسی که به ذهنمان می‌رسد این است که مسابقات را بدون حضور تماشاگر ادامه دهیم. می‌خواهیم در گلستان هم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مسابقات را به شکل بهتری برگزار کنیم. خانواده‌های اسب سواران می‌توانند با بخش زنده، مسابقات را نظاره گر باشند. اگر شرایط همه گیری ویروس کرونا بهتر شد، می‌توانیم با مجوز وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا تماشاگران را به مسابقات بیاوریم.

او درباره انتصاب سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان گفت: از همه کسانی که باعث برگزاری مسابقات اسب سواری شدند، تشکر می‌کنم. به حمید سجادی که به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شده خیر مقدم عرض می‌کنم. او خودش ورزشی بوده و آشنایی کاملی با رشته اسب سواری دارد. او می‌تواند در آینده به ورزشمان کمک کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار