مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: شهر هوشمند باعث افزایش ١٠ تا ٣٠ درصدی کیفیت زندگی شهروندان شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد فرجود، مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در هفتمین جلسه شورای شهر تهران ضمن ارائه گزارشی درباره این سازمان اظهار کرد: این سازمان از سال ۱۳۴۷ ایجاد شده و تغییرات متعددی داشته و از سال ۹۶ ماموریت حوزه شهر هوشمند به ما واگذار شده است.

وی ادامه داد: تقریبا ۲۵ میلیون تبادل داده‌ای و تراکنشی در بستر اطلاعات شهرداری وجود دارد، ۱۰ میلیون تصویر در شبکه پردازش می‌شود که عدد بسیار بالایی است، ۱ میلیون تراکنش کارت بلیط داشته ایم و همچنین ۲ هزار و ۸۰۰ ساختمان درشهرداری به یکدیگر متصل هستند.

مدیر عامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران گفت: شهر هوشمند باعث افزایش ١٠ تا ٣٠ درصدی کیفیت زندگی شهروندان شده است و این شهر هوشمند دارای مشخصاتی همچون مواجهه فعالانه، سریع و پیشگیرانه، مدیریت شهر بر مبنای داده و استفاده از فناوری اطلاعات و ابزار برای ارتقا کیفیت زندگی است.

فرجود ادامه داد: ما در این سازمان با بیش از ١٠٠ نفر عضو هیات علمی و دانشجوی دکتری و مراکز علمی کشور همکاری داشتیم و همچنین تبادل داده و خدمات بین دستگاهی هم انجام شده که باعث ارائه خدمات هوشمند به زندگی شهروندان است.

وی افزود: تحولاتی در سامانه ١٣٧ همچون ارتقای سامانه ارتباط با شهروندان (ارسال صوت، موقعیت مکانی، تصویر و فیلم)، نمایش آخرین وضعیت پیام و بازخورد‌های اعلامی و امکان پیگیری و اعلام نظر توسط شهروند از درگاه تهران من ایجاد شد که مثبت بود همچنین حمل و نقل پاک و به نوعی جا به جایی هوشمند در اولویت بوده و نتایج خوبی داشته است.

فرجود تاکید کرد: درباره تهران من هم باید بگویم که هو روز پنج هزار تماس تلفنی انجام میشود که عدد بالایی است و جالب است بدانید که شهرداری تهران هزار و ٧٥٠ کیلومتر فیبر نوری و هزار و ٧٠٠ سرور مجازی در اختیار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار