مدیرشبکه بهداشت و درمان سراوان گفت: تزریق بیش از ۳۲ هزار دز واکسن کرونا به افراد واجد شرایط در شبکه بهداشت این شهرستان انجام شده است.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  دکتر احمد سپاهیان مدیرشبکه بهداشت و درمان سراوان اظهارداشت: خوشبختانه واکسیناسیون گروه‌های هدف در ۲ مرکز تجمیعی و مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت سراوان با روند مطلوب در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هم‌اینک واکسیناسیون افراد دارای ۳۵ سال سن و بالاتر(متولدین سال ۱۳۶۵ و قبل از آن) انجام می‌شود افزود: تاکنون ۲۶ هزارو ۹۶۱ نفر دز اول و پنج هزارو ۴۸۷ نفر دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در ۲۴ ساعت منتهی به روزشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ هیچ مورد فوت کرونا مثبت در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان نداشتیم.

سید محمد هاشمی‌شهری افزود: با این وجود نتیجه آزمایش کرونای ۲ تن از هم استانی‌هایی که در روزهای گذشته در محدوده زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر فوت کرده بودند امروز مثبت اعلام شد و به همین دلیل ۲ مورد به آمار متوفیان کرونا مثبت استان اضافه شد و متاسفانه به ۲ هزارو ۴۳۲ نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: ۱۹۱ نفر دیگر از بیماران کرونا مثبت در ۲۴ ساعت اخیر نیز بوسیله مجموعه مدافعان سلامت در دانشگاه های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان شناسایی شدند و بدین ترتیب تعداد کل موارد مثبت آزمایشگاهی به ۱۱۶ هزارو ۳۷۵ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: دیروز تعداد کل موارد بستری با علایم تنفسی اعم از مشکوک و قطعی کرونا نیز برای نخستین بار در ۲ ماه اخیر به کمتر از ۴۰۰ نفر رسید و خوشبختانه در روز گذشته ۵۹ نفر از بیماران عزیز تنفسی هم با حال عمومی مناسب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه از مجموعه کارکنان بهداشت و درمان و تمامی شهروندان عزیزی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند تقدیر می‌شود تاکید کرد: استمرار روند کاهشی موارد مثبت، بستری و فوت به رفتارهای جمعی همه ما در جایگاه مسوول و مردم عادی ارتباط دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار