جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد اوضاع افغانستان همچنان بی نهایت خطرناک است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی اعلام کرد اوضاع افغانستان بی نهایت خطرناک است و خطر حملات تروریستی به فرودگاه کابل بالاست.

همچنین کاخ سفید به نقل از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که گفته است: حملات هوایی که داعش را در افغانستان هدف قرار داد، آخرین آن نخواهد بود.

طبق اعلام کاخ سفید، بایدن اعلام کرد که سران نظامی آمریکایی به وی اطلاع داده اند که حمله‌ای در افغانستان ظرف ۳۶ ساعت آتی به وقوع می‌پیوند.

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با تیم امنیت ملی در واشنگتن و فرماندهان میدانی دیداری داشته و با آن‌ها در خصوص حمله شب گذشته نیرو‌های آمریکایی علیه گروه تروریستی داعش خراسان در افغانستان بحث بحث و تبادل نظر کرده است.

بایدن اعلام کرد که در این دیدار گفته است: ما باید دنبال این گروه که مسئول حمله به نیرو‌های ما و غیرنظامیان بی گناه در کابل بوده، باشیم و هستیم. این حمله، آخرین حمله نخواهد بود. ما به شکار هر شخصی که در آن حمله دست داشته، ادامه خواهیم داد و آن‌ها باید بهای این کار خود را بپردازند. هر زمان، هر کسی به دنبال آسیب رساندن به آمریکا یا حمله به نیروهایمان باشد، پاسخ خواهیم داد. در این موضوع تردیدی وجود ندارد».

رئیس جمهور آمریکا همچنین در این بیانیه اعلام کرد: اوضاع میدانی همچنان خطرناک بوده و تهدیدات حمله تروریستی علیه فرودگاه هنوز بالاست. فرماندهانمان به من اطلاع دادند که احتمال حمله‌ای در ۲۴ الی ۳۶ ساعت آینده بسیار بالا خواهد بود. من به آن‌ها دستور دادم تا هرگونه اقدام احتمالی برای اولویت دادن حمایت از نیرو‌ها را اتخاذ کنند.

گفتنی است ساعاتی پیش نیز سخنگوی وزات دفاع آمریکا اعلام کرده بود: دو سرکرده بارز داعش که در حمله هوایی افغانستان کشته شدند، مسئول حمله کابل بودند. او البته گفت که اسامی این دو سرکرده بارز در داعش را که در حمله‌ای نظامی کشته شدند، اعلام نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
لابد خود امریکا هم دست داشته که اسامی داعش را نمیگه ازین مارمولک هرچی بگی برمیاد
آخرین اخبار