خدمات درمانیِ بیماران اوتیسم، زیر پوشش بیمه سلامت

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت:خدمات حمایتی بیماران اوتیسم زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفت.

حسین بانک مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: در شورای عالی بیمه سلامت کشور، بسته خدمات اوتیسم در سطوح سه گانه  تصویب و به سازمان بیمه سلامت ابلاغ گردید.

او افزود: در آغاز اجرای این طرح بیمه شدگان زیر هفت سال با یکی از علائم اختلالات اوتیسم در سطوح سه گانه در سامانه‌های شرکای کاری سازمان بیمه سلامت به صورت سیستمی و تا پایان امسال تعریف و این بیمه شدگان می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را طبق بسته ابلاغی از مراکز توانبخشی طرف قرارداد سازمان دریافت نمایند.

بانک درباره خدمات در نظر گرفته شده بیان کرد: خدمات مورد تعهد در بسته تعریف شده شامل مداخلات کار درمانی، ارزیابی گفتار، گفتار درمانی، مداخلات رفتار-آموزشی و مداخلات مشاوره - حمایتی می‌شود که مراکز توانبخشی می‌توانند از طریق الکترونیک نیز این خدمات را به بیمه شدگان ارائه نمایند.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: ارائه خدمات به این بیماران منوط به تایید فوق تخصص روانپزشکی کودکان یا نورولوژی اطفال می‌باشد.

او افزود: بیمه شدگان اوتیسم می‌توانند از طریق صندوق‌های بیمه‌ای سازمان و تحت پوشش والدین خود یا از طریق معرفی بیمه شدگان تحت پوشش سازمان بهزیستی دفاتر درمانی خود را دریافت نموده و از مراکز توانبخشی طرف قرارداد سازمان خدمات مورد نظر خود را با فرانشیز ۳۰ درصد تعرفه بخش دولتی دریافت نمایند.

بانک خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بسته خدمتی پوشش بیمه‌ای خدمات اوتیسم به تازگی ابلاغ گردیده، هزینه‌های پرداختی به این بیمه شدگان به صورت مجزا قابل تفکیک نبوده و با توجه به ابلاغ جدید فرآیند مدیریت هزینه این بیماران به صورت نشان دار در سیستم بیمه سلامت تعریف می‌گردد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار