رییس اداره بهزیستی کاشان از اجرای ۴۰۵ طرح اشتغالزایی، مسکن و افتتاح یک مرکز توانبخشی اداره بهزیستی کاشان در یکسال اخیر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  ام‌البنین متقی‌نژاد رییس اداره بهزیستی کاشان امروز در آیین افتتاح  طرح های بهزیستی کاشان که با حضور معاون پشتیبانی و پیشگیری مدیر کل بهزیستی استان اصفهان به صورت وبینار برگزار شد گفت: از مجموع طرح‌های اجرا شده، ۳۹۴ طرح در زمینه اشتغال، ۱۰ طرح در حوزه مسکن و یک طرح افتتاح مرکز غیردولتی آموزشی، توان بخشی اختلال طیف اوتیسم راه‌اندازی شده است.

او با بیان اینکه ۲۶ درصد طرح‌های اشتغالزایی مربوط به معتادان بهبود یافته و ۲۳ درصد مربوط به زنان سرپرست خانوار است ادامه داد: سایر طرح‌ها مربوط به افراد دارای معلولیت است.

به گفته متقی نژاد، به هر طرح اشتغالزایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام چهاردرصد تعلق گرفته است.

رییس اداره بهزیستی کاشان اعتبار دولتی تخصیص داده شده برای ۳۹۴ طرح اشتغالزایی را هشت میلیارد و ۴۴۸ میلیون و ۶۷۸ هزار و ۹۴۳ تومان اعلام کرد و گفت: بخش خصوصی نیز حدود ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای طرح‌های اشتغالزایی هزینه کرده است.

متقی‌نژاد، کمک بلاعوض دولتی اعطا شده به ۱۲ مددجوی دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار در خصوص طرح‌های مسکن را از ۶ تا ۱۰ میلیون تومان و در مجموع ۱۴۷ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۵۳۷ تومان عنوان و اضافه کرد: بخش خصوصی برای این طرح‌ها چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه پرداخت کرده است.

او تصریح کرد: مرکز غیردولتی آموزشی، توان بخشی اختلال طیف اوتیسم آیین مهرورزی نیز با زیربنای ۴۰۰ مترمربع و اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی بخش خصوصی افتتاح شده است.

آیین بهره‌برداری وبیناری طرح‌های بهزیستی کاشان با حضور رییس و معاونان اداره بهزیستی کاشان، اعضای شورای اسلامی شهر کاشان و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نفرات محدود در اداره بهزیستی برگزار شد.

۹هزار و ۶۶۴ نفر تحت پوشش بهزیستی کاشان هستند که ۶۶۴ نفر آنان را زنان سرپرست خانوار، حدود هفت هزار نفر توان یاب و ۲ هزار نفر افراد معتاد تشکیل می‌دهند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار