رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افتتاح ۱۵۹ پروژه در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در نشست اعلام برنامه‌های جهاد کشاورزی در هفته دولت گفت: در بخش کشاورزی ۱۵۹ پروژه آماده افتتاح و بهره برداری است.

او افزود: برای افتتاح این پروژه‌ها ۱۴۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که ۶۲ میلیارد تومان آن از اعتبارات تملک دارایی و ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی است.

قوسی اظهار کرد: با افتتاح و بهره برداری از این پروژه‌ها بیش از ۱۸ هزار خانوار روستایی از خدمات این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به این که بیشترین پروژه‌ها در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه و طبس افتتاح می‌شود تصریح کرد: با افتتاح این پروژه‌ها برای ۲۵۶ نفر اشتغال جدید و برای ۴ هزار و ۶۷۰ نفر اشتغال ثابت ایجاد می‌شود.

او با اشاره به اینکه حوزه آب و خاک با ۱۰۶ پروژه و بهسازی ماشین آلات با ۱۳ پروژه دارای بیشترین درصد فراوانی است ادامه داد: پروژه‌های آب و خاک شامل انتقال آب، آبیاری تحت فشار، احیای قنوات، احداث و بازسازی سد‌های ذخیره آب است.

قوسی با اشاره به اینکه اعتبارات مصوب امسال نسبت به پارسال ۲ برابر افزایش یافته است عنوان کرد: همچنین اعتبارات قنوات با افزایش ۴ برابری به ۸۴ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اعتبارات مدیریت بحران اظهار کرد: امسال توانستیم از این محل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب کنیم که درصدی به استان اختصاص یافته و برای اختصاص مابقی اعتبارات در حال پیگیری هستیم.

او بیان کرد: پارسال ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی ماشین آلات کشاورزی پرداخت شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار