سلیمانی دشتکی با اشاره به مشکلات تامین آب شرب گفت: مردم خوزستان با چالش‌های فراوانی هم در شرایط پر آبی و سیلاب و هم در زمان خشکسالی مواجه هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان امروز، جمعه ۵ شهریور ماه در نشست سران عشایر خوزستان با حضور رئیس جمهور در محل استانداری گفت: حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در خوزستان در دومین روز از فعالیت کاری خود و پس از اخذ رای اعتماد مجلس به وزرا)، را نشان دهنده اهتمام و توجه دولت برای رفع مشکلات این استان است.

او با اشاره به چالش‌های خوزستان در زمان پرآبی و کم آبی افزود: این استان در شرایط پرآبی به دلیل بروز سیلاب و همزمان با بروز پدیده خشکسالی نیز با چالش‌های فراوانی روبرو می‌شود، این در حالی است که هم‌اکنون تعداد زیادی از روستا‌ها و شهر‌های استان مشکل تامین آب شرب دارند و باید نسبت به تکمیل و تعمیر تجهیزات آبرسانی برای بهبود کیفیت آب شرب اقدام شود.

سلیمانی دشتکی به آسیب‌های وارده به بخش دامداری و کشاورزی خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل مشکل تامین آب، تعداد زیادی از کشاورزان و دامداران استان متحمل خسارات زیادی شدند، با این وجود برای رفع مشکلات استان در زمینه تنش آبی، اعتبارات خوبی از سوی نظام برای این استان تامین و ابلاغ شد.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه شبکه آبیاری اشاره و تصریح کرد: تامین منابع مورد نیاز این طرح می‌تواند، به تقویت فعالیت‌های بخش کشاورزی این استان منجر شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.