مدیر نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: با همکاری این ستاد و کمک خیران، ۵۵ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در استان آزاد شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید صیادی مدیر نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون، ۵۵ زندانی جرایم غیرعمد با همکاری این ستاد و کمک خیران، آزاد و به آغوش خانواده بازگشته اند که بدهی کل این افراد بیش از ۵۰ میلیارد و ۸۲۴ میلیون ریال بود.

او افزود: ۱۹ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال از این مبالغ از طریق گذشت شکات و نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال آن هم از طریق کمک‌های بلاعوض جمع آوری شد؛ همچنین ۴۷ نفر از این ۵۵ زندانی به علت جرایم مالی، هفت نفر به علت مهریه گرفتار بودند و یک نفر هم از طریق مشاوره آزاد شدند.


بیشتر بخوانید


صیادی اضافه کرد: از ابتدای ماه محرم امسال، طرح «هر هیئت آزادی یک زندانی» نیز با همکاری تبلیغات اسلامی، ستاد دیه و هیأت‌های مذهبی فعال در استان آغاز شده است تا بتوان در این ماه با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و هیأت‌های عزاداری زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کرد.

او ادامه داد: در طرح هر هیأت یک آزادی، علاوه بر جمع‌آوری کمک مالی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، جلب رضایت شاکیان هم در دستور کار قرار دارد که بتوان زندانیان جرایم غیرعمد را بدون پرداخت مالی و با جلب رضایت شاکی آزاد کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.