مدیر نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح هر هیئت، یک آزادی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان همزمان با ماه محرم آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید صیادی مدیر نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح هر هیئت، یک آزادی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان همزمان با ماه محرم آغاز شد.

او افزود: این طرح با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد دیه و هیات‌های مذهبی فعال در استان آغاز شده است تا بتوان در ماه محرم با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و هیئت‌های عزاداری حضرت اباعبدالله حسین (ع) زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کرد.


بیشتر بخوانید


صیادی اضافه کرد: در طرح هر هیات، یک آزادی علاوه بر جمع‌آوری کمک مالی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، جلب رضایت شاکیان نیز در دستور کار قرار دارد که بتوان زندانیان جرایم غیرعمد، بدون پرداخت مالی و با جلب رضایت شاکی آزاد شوند.

او ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۱۴۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که از این تعداد ۹۲ زندانی محکومان مالی، ۴۹ زندانی برای مهریه و یک زندانی برای پرداخت دیه غیرعمد در زندان‌های استان هستند که میزان بدهی این زندانیان بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال است.

صیادی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۱ زندانی جرایم غیرعمد با همکاری ستاد دیه و کمک خیران آزاد به آغوش خانواده بازگشتند که از این تعداد ۴۳ زندانی جرایم مالی، هفت زندانی مهریه و یک نفر نیز با مشاوره از زندان آزاد شدند و میزان محکومیت مالی این زندانیان را ۴۸ میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار