بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به راه‌های روستایی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد حسین نصیری راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان در بازدید از عملیات روکش آسفالت جاده روستای گودبن به دلی ده احمد در بخش دیشموک از اختصاص ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار به راه‌های روستایی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

محمد حسین نصیری راد سرجمع اعتبارات محرومیت زدایی اختصاص یافته ازسوی سازمان برنامه و بودجه کشور به اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ایی استان را ۵۰ میلیارد اعلام کرد و گفت: با تلاش‌های نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار و رئیس سارمان برنامه و بودجه استان میزان اعتبار اختصاص یافته به طرح‌های راهداری استان از ۵۰ میلیارد تومان به ۱۰۰ میلیارد افزایش یافت.

نصیری راد افزود: برای آسفالت جاده روستای گودبن تا دلی در بخش دیشموک اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان با مشارکت بنیاد علوی به صورت پنجاه درصدی اختصاص یافت.

او با بیان اینکه این طرح آسفالت تا پانزده شهریور به بهره برداری می‌رسد گفت: ایمن سازی پل تنگ چویل با شش میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات نفت و جاده تنگ چویل به میزان ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی، احداث جاده دم رود ایک به دلی ده احمد، احداث پل رودخانه سمه، تکمیل محور دیشموک به مورخانی، دیشموک به سرگچ و عملیات روکش محور دیشموک به سردو از جمله طرح‌های خوره راهداری در بهش دیشموک است.

مصیری راد سرجمع اعتبارات اختصاص یافته به راه‌های روستایی در بخش دیشموک ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اعتبار این طرح‌ها با پیگیری استاندار و نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی اختصاص یافته است.

مدیر کل راهداری و حمل نقل حاده ایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح‌ها یا شروع و یا در حال مناقصه هستند که تلاش می‌شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره طرح‌های راهداری در دست اجرا در شهرستان چرام هم گفت: این طرح‌ها در حوزه آرند، گره ای، چاسخار طسوج، بیدک به شیخ هابیل، عمارت به شیخ هابیل در حال اجرا است.

نصیری راد اشاره به سایر طرح‌های راهداری در شهرستان کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام از محل اعتبارات محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: جاده روستایی برفکوه به دلی مهتاب، راش به دلی مهتاب و تکمیل راه‌های حوزه لنده با مشارکت بنیاد علوی در دست اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد به اعتبارات جداگانه اختصاص یافته به راه‌های روستایی شهرستان چرام و بخش چاروسا افزود: با پیگیری‌های حجت الاسلام موحد اعتبار راه‌های روستایی شهرستان چرام و بخش چاروسا خارج از اعتبارات استانی به مقدار ۴۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافت.

حکمت اردشیری معاون عمرانی بنیاد علوی دیشموک هم با اشاره به اجرای طرح آسفالت روستای گودبن به رودسمه و دلی ده احمد از محل هدایای مقام معظم رهبری و بنیاد علوی گفت: این طرح با مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به میزان هشت کیلومتر راه ارتباطی هفت روستای حومه غربی را به مرکز بخش دیشموک متصل می‌کند.

حکمت اردشیری اعتبار این طرح آسفلت را ۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این بالغ سه میلیارد تومان توسط بنیاد علوی و سه میلیارد تومان توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تامین شده است.

اردشیری بیان کرد: با تفاهم نامه‌ای با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده استان طرح لکه گیری محور دیشموک به قلعه رئیسی به طول هشت کیلومتر مناقصه رفته و این طرح تا پایان مهرماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.