مسئول نهاد طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در لنده گفت: این بنیاد طی ۳ سال بیش از ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان لنده پرداخت کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مراد مرادپور مسئول نهاد طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در لنده گفت: با توجه به ظرفیت سازی برای توسعه در شهرستان، یکی از مواردی که باید بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت حوزه اشتغال بود.

مرادپور با بیان اینکه طرح‌ هایی در بخش‌ های مختلف بهداشت، راه، آب، فرهنگی، عمرانی، توسعه‌ای و محرومیت زدایی طی سه سال از آغاز فعالیت بنیاد علوی در لنده در دست اجرا است افزود: بنیاد مستضعفان در طول ۳ سال بیش از ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان لنده در حوزه‌های دامپروری (دام سبک و سنگین)، کشاورزی (گیاهان دارویی)، صنایع دستی (خیاطی، چرم دوزی بافت فرش) پرداخت کرده است.


او با بیان اینکه طرح‌ های اجرا شده در زمینه‌ هایی مانند کشاورزی، صنعت و دامداری و کشاورزی هستند اضافه کرد: تاکنون با اجرای این طرح‌ ها زمینه اشتغال هزار تن به صورت مستقیم و غیر مستقیم در لنده فراهم شده است.

نیکبخت دبیر اشتغال نهاد طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در شهرستان لنده نیز گفت: پس از مطالعات اولیه تحلیل دینامیکی اقتصاد و اشتغال شهرستان لنده اقدام به شناسایی روستا‌های پایه و غیر پایه کردیم که رسته دام سبک، دام سنگین، زنبور عسل، گندم بعنوان رسته‌ای اولویت دار و گیاهان دارویی، صنایع دستی بعنوان رسته‌ های ایجادی انتخاب شدند.


نیکبخت افزود: با تحلیل زنجیره ارزش و شناسایی گلوگاه و حلقه مداخله در رسته اقدام به تدوین برنامه عمل یک ساله برای حمایت و توسعه رسته با رویکرد استراتژیک (افزایش عملکرد، افزایش راندمان، افزایش ارزش افزوده) کرده که در زمینه تسهیلات ۵۵ میلیارد تومان جذب و به بیش از ۳۰۰ طرح توسعه و ۱۷۰طرح ایجادی پرداخت شد که برای ۴۰۰ تن به صورت مستقیم و بیش از ۶۰۰ تن به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شد.


او عنوان کرد: ۴ میلیارد تومان بصورت بلاعوض و سرمایه در گردش در قالب تشکیل شبکه شغلی، دوره‌ های آموزشی، مشاوره‌ های شغلی، کارشناسان میدانی و عاملین توسعه، تامین نهاده‌ های یارانه، واکسناسیون جامع، خرید تضمینی و بازاریابی و فروش خدمات رسانی شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.