به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مجید رسول زاده ، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: در پی گزارشهای مردمی مبنی بر تماس تلفنی افرادی به عنوان نماینده شرکت مخابرات منطقه گیلان با ادعای فروش سیم کارت ۴G به شهروندان، تحویل پستی و درخواست واریز مبلغی به شماره کارت اعلام شده، این افراد توانستند با فریب مردم، چند فقره کلاهبرداری مرتکب شوند.
او با اشاره به لزوم هوشیاری مردم در بی توجهی به این تماسهای تلفنی، افزود: شهروندان ابتدا باید سیم کارت را در محل تحویل گرفته و بعد مبلغ را پرداخت کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: چنانچه مردم گیلان با چنین تماسهای مواجه شدند، شماره فرد تماس گیرنده را فوری به پلیس ۱۱۰ و یا مرکز فوریتهای سایبری گیلان به شماره ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.
علیرضا پارسایی، مدیرعامل مخابرات منطقه گیلان هم با اشاره به رایگان بودن تبدیل سیم کارت به وضعیت ۴G، افزود : شهروندان میتوانند با مراجعه به دفاتر پستی و خدمات دولت الکترونیک، سیم کارتهای ۴G خود را تحویل بگیرند.
اوتصریح کرد : این تماسهای تلفنی کلاهبرداری و فریب مردم است و به آن توجهی نکنند.
انتهای پیام/م.ی