رئیس پلیس فتای گیلان گفت: پیامک تور‌های ارزان قیمت و مجوز سفر به استان‌های قرمز، جعلی و شگرد جدید کلاهبرداران است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتای استان گیلان از شهروندان خواست به پیامک‌ها و تبلیغات گسترده تور‌های مسافرتی ارزان قیمت در شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند.

او با اشاره به کلاهبرداری پیامکی با عنوان تور‌های ارزان قیمت در دوران کرونا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برخی افراد سودجو با ارسال پیامک‌های انبوه و با روش‌های اغواء کننده نظیر تور‌های ارزان قیمت، تخفیف ویژه گردشگری، مجوز سفر به استان‌های قرمز و غیره تلاش دارند کاربران را فریب داده و بعضا مبالغ زیادی از حساب شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتای گیلان افزود: درگاه فیشینگ از شگرد‌های کلاهبرداری این افراد سودجو است به این صورت که با ارسال پیامک فریبنده و تبلیغات دروغین در شبکه‌های اجتماعی، متقاضیان را به لینک‌های جعلی هدایت و سپس نسبت به برداشت از حساب آن‌ها اقدام می‌کنند.

سرهنگ نقی‌مهر نماد اعتماد الکترونیکی را مشخصه‌ای به منظور اعتمادسازی کاربران هنگام مراجعه به سایت‌های اینترنتی اعلام کرد و اظهار داشت: این نشان از طرف وزارت صنعت و معدن و تجارت صادر می‌شود.

او تصریح کرد: شهروندان حتما قبل از ثبت اطلاعات و واریز وجه دقت لازم را به عمل آورند و به سایت‌های دارای مجوز مراجعه و از قرار دادن اطلاعات شخصی و بانکی خود در سایت‌های نامعتبر جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای گیلان از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری در میان بگذارند تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.