مسئول کمیته سافتبال استان اصفهان گفت: یکی از مشکلات بسیار مهم در سافت‌بال کمبود تجهیزات و نبود زمین اختصاصی است.

رویا زنگنه مسئول کمیته سافت‌بال هیات انجمن‌های ورزشی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: متاسفانه سافت‌بال اصفهان نیز مانند اکثر رشته‌ها که تحت تأثیر پاندمی کرونا قرار گرفتند همچنان به صورت رسمی تعطیل است، با اینکه این تعطیلی‌ها خیلی طولانی بوده برخی از بازیکن‌ها در فضای خلوت یا در خانه مشغول تمرین هستند تا آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند.

او ادامه داد: تاکنون سه دوره مسابقات مجازی سافت‌بال با ۳ طرح مختلف برگزار شده است. دوره اول از طریق کمیته سافت‌بال و حمایت هیئت انجمن‌های ورزشی و دوره دوم از طرف کمیته سافت‌بال و همکاری باشگاه کارگران در ایام فجر صورت گرفت و دوره آخر با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برگزار شد.

مسئول کمیته سافت‌بال هیات انجمن‌های ورزشی استان اصفهان در خصوص رقابت‌های این رشته بیان کرد: رقابت‌های لیگ سافت‌بال که قرار بود در اواخر تیرماه برگزار شود از سوی فدراسیون انجمن‌های ورزشی لغو شد.

زنگنه گفت: یکی از مشکلات بسیار مهم در سافت‌بال کمبود تجهیزات و نبود زمین اختصاصی است و این موضوع اصلی‌ترین خواسته ما از مسئولان است.

او ادامه داد: با توجه به تحریم کشور و وارداتی بودن تجهیزات این ورزش آن‌ها را به عنوان لوازم لوکس حساب می‌کنند و باید با ارز آزاد وارد شود که برای انجمن هزینه زیادی دارد.

مسئول کمیته سافت‌بال هیات انجمن‌های ورزشی استان اصفهان افزود: حدود ۱۶ سال مجموعه مشتاق به عنوان پایگاه استان شناخته می‌شد و بازیکنان از این مجموعه برای تمرین و آموزش استفاده می‌کردند، ولی از سال گذشته به دلیل بحران آب زمین چمن آن از بین رفت و بعد از شخص‌سازی به زمین چمن مصنوعی تبدیل شد و دیگر توان پرداخت هزینه این زمین را نداشتیم.

زنگنه گفت: شهرداری می‌تواند با در اختیار گذاشتن سالن کمک خوبی به ورزشکاران کند، از اداره ورزش و جوانان استان نیز خواهش می‌کنیم به عنوان بانی ورزش یک زمین چمن در اختیار سافت‌بال و سایر رشته‌های چمنی این هیئت قرار بدهد.

او تصریح کرد: حدود شش سال پیش ریکاردو فراچری رئیس فدراسیون جهانی بیس‌بال و سافت‌بال به ایران سفر کرد و کلنگ اولین زمین شخصی سافت‌بال را زد، ولی بعد از چند سال زمین کرج به اصفهان ارجحیت پیدا کرد و تکمیل و تاسیس شد.

مسئول کمیته سافت‌بال هیات انجمن‌های ورزشی استان اصفهان در پایان گفت: چرا زمینِ دهکده المپیک نقش جهان با حدود ۱۱۰۰ ورزش آموز و ۶ ملی‌پوش تکمیل نمی‌شود؟ دادن یک زمین چمن تمرین به ما انتظار زیادی نیست.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.