رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: چهار هزار هکتار از مزارع استان در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، زیر کشت کلزا می رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،محمدفرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان روز چهارشنبه در جلسه ستاد کشت دانه‌های روغنی (کلزا) استان با اشاره به اینکه برای زیرکشت بردن این میزان سطح از اراضی استان نیاز به ۲۰ هزار کیلوگرم بذر کلزا است، اظهار داشت: در صورت تحقق این میزان سهمیه، پیش‌بینی می‌شود هشت هزار و ۲۰۰ تن کلزا در استان تولید شود.

او با اشاره به اینکه تعداد بهره‌برداران کلزا در استان ۳۱۴ نفر است، اضافه کرد: میزان سطح ابلاغی کشت کلزا طی سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در استان سه هزار و ۵۰۰ هکتار بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در یک هزار و ۱۰ هکتار از اراضی استان بذر کلزا کشت شد، افزود: سطح قابل برداشت کلزا در استان ۷۹۶.۵ هکتار بوده که در این میزان اراضی ۲ هزار و ۱۳۰ تن محصول برداشت شده است.

سپری با بیان اینکه بیشترین میزان سطح کلزای کشت شده مربوط به شهرستان‌های سقز، دهگلان و قروه به ترتیب با ۳۳۴.۵ هکتار، ۳۳۵ و ۲۵۱ هکتار است، یادآور شد: بعد از برداشت محصول در شهرستان سقز ۸۹۱ تن کلزا، در دهگلان ۶۷۲ تن و در قروه هم ۳۱۸ تن تولید و تحویل داده شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اعلام اینکه در سال زراعی ۴۰۰-۱۳۹۹ در سطح پنج هکتار در شهرستان‌های کامیاران و قروه دانه روغنی کاملینا کشت شد که حاصل آن تولید ۸۰۰ کیلوگرم بذر بود، اضافه کرد: علاوه بر دانه‌های روغنی مذکور در سطح ۴۶۶.۲ هکتار هم گلرنگ در استان کشت شد که پیش بینی می‌شود ۱۱۸ تن از این محصول برداشت شود.

سپری بیان کرد: ۵۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان هم به زیرکشت آفتابگردان رفت که از این میزان ۳۱۷ تن کشت دیم و ۲۳۳ تن هم آبی بوده است.

کردستان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: کلزا ، جهاد کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار