دومین دوره پویش مهر دانایی نذر کتاب با مشارکت اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه(س) شیراز و معاونت فرهنگی هنری سپاه فجر استان فارس در شهریور و مهر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، وقف فرهنگی یک سنت دیرینه و با تاثیرات اساسی و حیاتی در ساختار تربیتی و فکری جوامع انسانی است و احیا و باز آفرینی نقش فرهنگ در عرصه‌ تولید فکر و اندیشه در شرایط امروز کشور و حمایت‌های فرهنگی از جامعه نخبگانی و دانشگاهی در استان فارس، می‌تواند به رشد و تعالی اصحاب قلم و اندیشه و دانش‌آموزان و دانشجویان در این وضعیت اپیدمی فراگیری بیماری کرونا کمک بسیاری کند.

پویش مهر دانایی نذر کتاب با هدف جمع‌آوری کتاب‌های سالم، نو و مجلات فرسوده و بازیافتی، از درب منازل در سطح شیراز و نواحی ۳۶ گانه‌ استان فارس، تلاش دارد تا سنت حسنه نذر فرهنگی را از این طریق و با اهداء کتاب به کتاب‌خانه‌های مناطق محروم استان، وقف در گردش کتب عمومی و تخصصی دانشگاهی و تهیه کتاب و نوشت افزار برای دانش‌آموزان نیازمند در سطح استان فارس، احیاء کند.

هم‌استانی‌ها و خیران علاقه‌مند به شرکت در دومین دوره پویش نذر فرهنگی مهر دانایی نذر کتاب می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۷۷۳۸۹۸۱۷ تماس بگیرند.

 اولین دوره این پویش در شهریور و مهر ۱۳۹۹ و مصادف با محرم حسینی(ع) در سطح استانی و با مشارکت نهادهای فرهنگی، علمی و مذهبی و با استقبال خوب و چشمگیر فرهنگ دوستان و خیرین هم استانی برگزار شد.

کتاب‌های رسیده در دوره قبل در قالب کتب کمک درسی رشته حقوق و همچنین کتب عمومی،  تخصصی دانشگاهی و مجلات علمی در اختیار برخی دانشگاه‌های کمتر برخوردار در سطح شهرستان‌ها قرار گرفت که در این دوره تلاش می شود کتابخانه‌های دانشگاهی و عمومی بیشتری تحت پوشش این پویش قرار داده شوند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار