نشریه رای الیوم در مطلبی ادعا‌های مقامات صهیونیست برای ترور شخصیت‌های مقاومت فلسطین را غیر عملی و پرهزینه دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه رای الیوم در سرمقاله امروز نوشت: به رغم ادعا‌های مقامات رژیم اشغالگر برای ترور شخصیت‌های مقاومت به ویژه ادعا‌های اخیر مبنی بر ترور یحیی السنوار، رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در نوارغزه، این ادعا‌ها هیچگاه عملی نخواهد شد، زیرا این رژیم از هزینه‌های سنگین جانی و مالی آن به خوبی آگاهی دارد.

رای الیوم  ادامه داد: چرا پس از نبرد شمشیر قدس، ترور یحیی السنوار در راس اولویت مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است؟ آیا این هدف محقق خواهد شد؟ در اینصورت رژیم اشغالگر چه هزینه سنگینی از نظر مالی، اخلاقی و انسانی خواهد پرداخت؟

اظهارات دیوید بیتان، عضو کنست وابسته به حزب لیکود که بنیامین نتانیاهو ریاست آن را به عهده دارد، تعجب آور و غافلگیرانه نیست. وی گفت: «یحیی السنوار اسرائیلی‌ها را به چالش کشیده است. ما باید او را ترور کنیم حتی اگر این ترور، هزینه‌ای همچون وقوع یک جنگ را در پی داشته باشد. هیچ گزینه دیگری وجود ندارد. او دشمن سرسخت و قسم خورده‌ای است که با بی رحمی ما را به چالش کشیده است».

در ادامه سرمقاله آمده است: اظهارات دیوید بیتان غافلگیرانه نیست، زیرا نشان دهنده بزرگی معضلی است که یحیی السنوار رئیس جنبش حماس در نوار غزه و همرزمان مجاهدش در این جنبش یا در دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی، برای رژیم اشغالگر ایجاد می‌کنند چرا که این مجاهدان به ویژه پس از نبرد شمشیر قدس در ماه مه گذشته باعث شدند که این رژیم شکست نظامی بی سابقه‌ای متحمل شود و روحیه خود را به طور کامل از دست بدهد و به طور غیر مستقیم منجر به سرنگونی حزب لیکود و بنیامین نتانیاهو رئیس این حزب شود.

شکی نیست که سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی، شب و روز برای جمع آوری اطلاعات در مورد فرمانده یحیی السنوار و محمد الضیف فرمانده گردان‌های القسام و شریک بزرگ السنوار در جنگ اخیر غزه، فعالیت می‌کنند، اما تا کنون نتوانسته اند هیچ کدام از آن‌ها را ترور کنند، نه به خاطر اینکه در حال مدارا کردن با آن‌ها هستند، بلکه به این دلیل آن‌ها را ترور نکردند که نتوانستند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. همچنین فرماندهان نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر به خوبی می‌دانند که پاسخ نیرو‌های مقاومت دردناک و ویرانگر خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

دیدار نماینده قطر در طرح بازسازی غزه با یحیی السنوار
همکاری اطلاعاتی حزب‌الله با مقاومت فلسطین در جریان نبرد «شمشیر قدس»


ممکن است لازم به یادآوری باشد که ترور شهید یحیی عیاش در سال ۱۹۹۶ که یکی از قهرمانان گردان‌های القسام بود، بیش از ۱۰۰ کشته و نزدیک به یک هزار زخمی برای صهیونیست‌ها هزینه داشت که همگی پس از انجام چهار عملیات شهادت طلبانه در شهر‌های اشغالی قدس، الخضیره و تل آویو به هلاکت رسیدند یا زخمی شدند.

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز، بیش از ۴۰۰ موشک و راکت به شهر‌ها و شهرک‌های اطراف نوار غزه شلیک کردند که این حملات باعث شد نتانیاهو مانند یک خرگوش به نزدیک‌ترین پناهگاه فرار کند. این حملات نیز برای گرفتن انتقام ترور شهید بهاء ابو العطا یکی از فرماندهان ارشد میدانی جنبش جهاد اسلامی در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹، صورت گرفت بنابراین این ماجرا سر دراز دارد!.

این نشریه در ادامه مقاله خود آورده است: مقاومت مردمی نزدیک مرز شمالی نوار غزه در اعتراض به محاصره و رعایت نکردن شرط‌های توافق آتش بس که با میانجیگری مصر و به درخواست آمریکا به دست آمده، هم اکنون آغاز شده است، این مقاومت مردمی، در حال حاضر نتایج مورد نظر خود را به دست آورده است چرا که بار دیگر محاصره تحمیل شده بر نوار غزه را در صدر توجه میانجیگران قرار داد، زیرا بالن‌های آتش زا موجب آتش سوزی در شهرک‌های اطراف نوار غزه شد و یکی از تک تیراندازان رژیم صهیونیستی نیز به شدت مجروح شد.

همچنین مقامات مصری گذرگاه رفح را بستند. بستن این گذرگاه از سوی مسئولان مصری اهرم فشاری است تا جنبش حماس را به سمت آتش بس باز گرداند. نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله نیز به دلیل توطئه و همدستی با رژیم اشغالگر تعدادی از معترضان را بازداشت کردند که برجسته‌ترین بازداشت شدگان، زکریا محمد شاعر فلسطینی بود.

از سوی دیگر قهرمانان اردوگاه بلاطه در نابلس با نیرو‌های رژیم صهیونیستی که در تلاشی شکست خورده و پرهزینه برای دستگیری برخی از مجاهدان مقاومت به اردوگاه حمله کردند، درگیر شدند و به عبارت دیگر آتش مقاومت گسترده‌تر شده است به طوری که هم نوار غزه و هم کرانه باختری را شامل می‌شود؛ بنابراین اگر خدای ناکرده، یحیی السنوار ترور شود، مقاومت را متوقف نخواهد کرد و ممکن است آتش نبرد "شمشیر قدس (۲) " را شعله ور کند، نبردی که برای رژیم صهیونیستی از نظر مالی و جانی، گران‌تر و پرهزینه‌تر از نبرد شمشیر قدس (۱)، خواهد بود به همین دلیل است که به نظر نمی رسد مقامات صهیونیستی به سمت این ریسک خطرناک، آن هم در شرایط شکست بزرگ آمریکا در افغانستان و تنش شدید حاکم بر لبنان با نزدیک شدن نفتکش‌های ایرانی به بنادر آن، کشیده شوند. نفتکش‌های ایرانی در یک اقدام قهرمانانه از سوی سید حسن نصرالله، دبیر کل  حزب الله لبنان و با حمایت ایران، رهبر محور مقاومت به بنادر لبنان نزدیک می‌شوند؛ بنابراین یحیی السنوار یکی از مهم‌ترین دلایل نگرانی، سردرگمی، وحشت و شکست صهیونیست‌ها به شمار می‌رود. او با مدیریت و فرماندهی خود در نوار غزه، رعب و وحشت برای آن‌ها ایجاد کرده است و این به خودی خود برای آن‌ها کافی است... و مقاومت همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
تلاش شکست خورده !!!!!!!
پس اینهه دانشمند از ما گرفتن ، این اسمش چیه ؟؟؟
شکست یا بی عرضگی طرف مقابل؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
اسمش "ترس از قدرت نیروی بی پایان ولایت" است.
ریشه به جا باد اگر برگ و بری می رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
مرگ بر صهیونیست های نژادپرست
آخرین اخبار