عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به تداوم اشغالگری امارات در دهانه تنگه راهبردی باب المندب، گفت: دشمن متجاوز باید از اتفاقات گذشته درس بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، احمد الرهوی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در گفتگو با شبکه المسیره نسبت به اشغالگری امارات در دهانه تنگه راهبردی باب المندب واکنش نشان داد گفت: در حقیقت جزیره میون و نقش تاثیرگذار آن بر تنگه راهبردی باب المندب مهمترین دلیل حضور رژیم صهیونیستی و امارات در این جزیره است.

وی افزود: آواره شدن شهروندان از جزیره میون نقشه تسلط بر آبراهه بین المللی تحت حاکمیت یمن را کاملا روشن می‌کند.

احمد الرهوی ادامه: در اوایل تجاوز ائتلاف سعودی به این مناطق نتانیاهو از نگرانی‌های رژیم صهیونیستی در خصوص تنگه باب المندب سخن به میان آورده بود و اقدامات امارات در جهت آواره کردن ساکنان جزیره و ساخت تاسیسات نظامی در راستای اجرای دستورات آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه دشمن متجاوز باید از اتفاقات گذشته درس بگیرد، افزود: ما همواره این موضوع را به اثبات رسانده ایم که در میون قدرتی چند برابر چیزی داریم که برای مقابله با اشغالگران در خاک یمن نمایش می‌دهیم.

جزایر راهبردی و استراتژیک یمن از حیث موقعیت جغرافیایی آن‌ها و نزدیکی به باب المندب محل توجه امارات، عربستان و رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، رژیم صهیونیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار