مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت آذربایجان شرقی از مادران باردار خواست برای دریافت واکسن کرونا هر چه زودتر به نزدیکترین مرکز بهداشتی مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رهبری مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: واکسیناسیون مادران باردار از هفته قبل شروع شده است و شرط تزریق واکسن سن بالای ۱۸ سال برای مادران و بعد از هفته ۱۲ بارداری است.
او افزود: برای مادران بالای ۳۵ سال معرفی نامه صادر شده و برای مادران ۱۸ تا ۳۵ ساله اگر شرایط خاص داشته باشند واکسن تزریق می‌شود.

او گفت: شاغل بودن مادران در حوزه بهداشت و درمان یا فعالیت همسر آن‌ها در بخش‌های کرونایی، خانم‌های چاق، مادران مبتلا به دیابت، فشارخون، آسم، بیماری مزمن کلیوی، استفاده کنندگان از شیمی درمانی و مبتلایان به برخی بیماری‌های زمینه ای، مادران که سابقه چندقلوزایی دارند یا با روش آی وی اف باردار شده اند شرایط لازم برای واکسیناسیون را دارند و مادرانی که این بیماری‌ها را ندارند با تلاش همکاران پس از تشکیل پرونده، مجوز دریافت می‌کنند.

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت آذربایجان شرقی اضافه کرد: واکسن تأیید شده برای مادران باردار سینوفارم است که هیچ عارضه‌ای برای آنان ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.