مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: همه تخت‌های بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان شهرستان اهر به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،میرزاپور  مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان اهر هم اکنون ۱۲۱ نفر است اظهار کرد: تعداد موارد مثبت شناسایی شده در شهرستان به ۹ هزار و ۸۴ نفر رسیده که از این تعداد هفت هزار و ۵۹۷ مورد در مناطق شهری و یک هزار و ۴۸۷ مورد در روستا‌ها ثبت شده است.

او افزود: آمار فوتی کرونایی در اهر از زمان شیوع به ۲۷۵ نفر رسیده که ۲۲۲ نفر از این تعداد شهری و ۵۳ نفر روستایی هستند.

میرزاپور گفت: تعداد بیماران مراجعه کننده با علائم مشکوک به کرونا بیش از ظرفیت پذیرش بیمارستان است و هر روز بین ۲۵ تا ۳۰ نفر به دلیل عوارض حاد بیماری بستری می‌شوند.

او با اشاره به اینکه منفی بودن تست، رد کننده ابتلا به بیماری نیست و در تجمعات اخیر، ویروس در کل شهرستان گردش داشته است، ادامه داد: هر فردی علائم سرماخوردگی شامل تب، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی، بدن درد و تنگی نفس دارد مبتلا به بیماری کروناست و باید خود را قرنطینه کند و در صورت شدید بودن علائم به بیمارستان یا مرکز ۱۶ ساعته مراجعه و خود را تا ۱۴ روز قرنطینه کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر همچنین از افراد بالای ۴۷ سال که نسبت به واکسیناسیون اقدام نکرده اند خواست تا به نزدیکترین مرکز سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.