کارشناس بازار سرمایه گفت: اصلی‌ترین مقاومت پیش روی شاخص کل اگر از دیدگاه تاریخچه‌ای به آن نگاه شود در ناحیه یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است.

آرتا اسدی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در پاسخ به این پرسش که روز گذشته شاخص کل بورس مثبت بود، به طوری که یکی از مقاومت‌های مهم تکنیکالی خودش را شکست، این بیانگر چه موضوعی است؟ بیان کرد: بازار در یک روند مثبتی قرار دارد و این روند به این جهت که به صورت شارپی و تیز نیست، مناسب و بسیار معقول است. طبیعتا در هر روندی روز‌های خلاف جهت روند نیز طبیعی است.

او ادامه داد: اگر به معاملات دو روز قبل نگاه شود یک کندل با بدنه بسیار کوچک دیده می‌شود، که نشان از ضعیف بودن منفی این روز است. موردی که وجود دارد این است که تقریبا از دو ماه گذشته یعنی ابتدای تیرماه، این روند مثبت تثبیت شده و یک روند ملایم بوده است، اما در حال حاضر شاخص کل به یک سقفی نزدیک می‌شود که نشان دهنده این است که قدرت روند، به احتمال زیاد در آینده نزدیک ضعیف می‌شود.

کندل کوچکی که زور اش به روند مثبت شاخص نرسید/شاخص مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را هم رد کرد/یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مقاومتی که شاید شاخص را کمی درگیر کند
این کارشناس بازار سرمایه  گفت:علت رشد قوی دیروز ادامه پیدا کردن کانال صعودی و رشدی بوده که بازار در آن قرار داشته و تا حد زیادی معقول و قابل پذیرش بوده است.

کندل کوچکی که زور اش به روند مثبت شاخص نرسید/شاخص مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را هم رد کرد/یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مقاومتی که شاید شاخص را کمی درگیر کند
اسدی اظهار کرد: شاخص کل در همین ناحیه یک مقاومت را پشت سر گذراند، منتهی در همین یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحد تقریبا یک ناحیه مقاومتی دیگری شروع می‌شود! به طوری که در تراز یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد این مقاومت شدید می‌شود و در قسمت حاد خودش قرار می‌گیرد. احتمال می‌رود که روند مثبت فعلی شاخص در این محدوده یک روند ضعیفی شود و احتمال نوسان در این محدوده زیاد است.


این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که مقاومت‌های پیش روی شاخص کل چه ترازهایی هستند؟ اظهار کرد: اصلی‌ترین مقاومت پیش روی شاخص کل اگر از دیدگاه تاریخچه‌ای به آن نگاه شود در ناحیه یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است که در این محدوده، حدودی بالا و یایین این مقدار، حالت رنج شدن و مقاومت را به شاخص کل خواهد داد.


بیشتر بخوانید


اسدی در رابطه با نوع رفتار سهامداران بیان کرد:رفتار سهامداران در حال حاضر با توجه به روند، پایدار بوده است. به عبارت دیگر سهامداران و معامله گران بر روی این روند سوار شده اند و با استفاده از این روند معاملات معقولی را رقم می‌زنند. در نماد‌های پرتراکنش تغییر مالکیت حقوقی و حقیقی بسیار زیاد است که خود این موضوع نشان دهنده این است که سهامداران معاملات معقولی را انجام می‌دهند و نمی‌توان گفت این رفتار و رشد فعلی بورس هیجانی است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد:شاخص کل اگر از این مرحله به بعد به همین شکل و بدون توجه به مقاومت‌ها پیشرفت کند احتمال بروز رفتار هیجانی نیز وجود دارد، اما باید دید با توجه به مقاومت پیش رو چه رقم خواهد خورد. گاهی با توجه به این که شاخص به یک مقاومت نزدیک می‌شود معامله گران تمایل دارند که با فشار مالی و تراکنش‌های مختلف، بازار را از آن مقاومت عبور دهند و بالای آن مقاومت را تثبیت کنند.

اسدی در رابطه با ورود نقدینگی گفت: پول خوبی توسط سرمایه‌گذاران خرد وارد بازار شده است در برخی از نماد‌های پرتراکنش بازار مانند فولاد، سپید ماکیان مشاهده می‌شود که درصد بسیار بالایی از خرید  رقم خرد است که قطعا باعث می‌شود تمایلات روانی برای ورود سرمایه به بازار ایحاد شود به طور مثال روز گذشته نیز رکورد ارزش معاملات خرد در بازار شکسته شد که همه این‌ها نشانه‌های مناسبی است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار