عمارت تاریخی سنگلج یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران در حال ویرانی است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در محله تاریخی سنگلج تهران، بخش اعیان نشین‌ترین تهران قدیم، عمارتی تاریخی قرار دارد که به خانه مستوفی الممالک مشهور است. این ساختمان متعلق به حسن مستوفی بود که بعد‌ها جا پای پدر گذاشت و ریاست کل مالیه ایران را بر عهده گرفت.

خانهٔ مستوفی‌الممالک مربوط به اواخر دوره قاجار بوده و  در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۵۶ با شمارهٔ ثبت ۱۵۰۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این عمارت  با سبک و سیاق خاص معماری دوره قاجار، یعنی استفاده  از عناصر و بن مایه‌های اروپایی ساخته شده ، اما متاسفانه این بنای تاریخی در حال ویرانی است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران


بیشتر بخوانید:

 

 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۳۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
باید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ورود کند و از این خانه قدیمی میراث فرهنگی دوران قاجاریه که به این سبک زیبا و جالب و معماری هنرمندانه ساخته شده اموال میراث فرهنگی ایرانیان اعلامش کند و ازش حفظ و حراست و صیانت و ترمیمش کند و به موضه گردشگری توریستی تبدیلش کند نباید این مکانهای تاریخی فرهنگی را تخریب کنند ازش می شود به نحو احسنت استفاده کرد و از ظرفیتش پول و دلار فراوانی برای صنعت پر درآمد گردشگری درآورد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
آخرین اخبار