برخی ادمین‌های کانال‌های روبیکا مدعی کاهش ۵ برابری کسب درآمد خود شدند و گلایه خود را با ما در میان گذاشتند.

اعطای مشوق‏‌های حمایتی یکی از سرویس‌های پرطرفدار روبیکا است که کاربران بسیاری در سرتاسر کشور دارد. کاربران روبیکا می‌توانند با تولید محتوا در کانال‌ پیام‌رسان و صفحه روبینو، به میزان محتوای تولیدی و تعداد بازدیدکنندگان آن از این مشوق‌‏ها بهره‌مند شوند.

اما مدتی است گزارش‌هایی مبنی بر شکایت کاربران از کاهش حمایت روبیکا از تولیدکنندگان و ناشران محتوایی به گوش می‎رسد.

ادعای شهروندخبرنگار: «ما ادمین‌های بخش کانال‌ها در روبیکا، به اوضاع فاجعه‌بار کاهش کسب درآمدمان اعتراض داریم.
‌‌‌
روبیکا چندین بار بصورت رسمی، قول داده بود ادمین‌ها میتوانند روی بخش کسب درآمد بصورت دائمی حساب ویژه باز کنند.
‌‌
با توجه به این قول‌ها و وعده‌ها ما ادمین‌ها هر کدام مبالغ هنگفتی را خرج سرمایه‌گذاری برای کانالهایمان کردیم.

اما  از آبان ۱۴۰۳ به بعد، روبیکا بر خلاف همه قول‌ها و وعده‌های پیشین که داده بود، درآمد ما را بدون هیچگونه اطلاع‌رسانی قبلی به اندازه «۵ برابر» کاهش داده است.

ما ادمین‌ها ضمن اعلام اعتر‌ا‌ض شد‌ید خود به این اوضاع، خواهان افزایش کسب درآمد همسان با افزایش بسته‌ها و تورم موجود در کشور، و یا حداقل بازگشت درآمد مانند سال‌های گذشته بدون این کاهش پنج برابری فعلی هستیم.»

البته روابط عمومی روبیکا درباره علت این اتفاق گفته بود: «در طول یک‌سال گذشته به دلیل برخی اعمال نظرها، اپراتورهای مخابراتی رویه‌ خود در پرداخت ترافیک مصرفی خدمات روبیکا را تغییر و به‌شدت آن را کاهش داده‌اند.

متاسفانه این اقدام سبب شد تا منابع روبیکا برای تامین طرح حمایت از تولیدکنندگان و ناشران محتوایی با چالش جدی روبه‌‏رو گردد. هرچند در این بازه زمانی روبیکا تلاش کرده است تا این کاستی را تا حدی جبران نموده و حمایت از تولیدکنندگان و ناشران محتوایی را همچنان ادامه دهد، لکن این چالش همچنان پابرجا است.»

برچسب ها: روبیکا ، درآمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.