با توجه به قرار گرفتن در ایام انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، شناخت هرچه بیشتر کاندیداها از سوی مردم به منظور داشتن انتخابی درست، بسیار قابل توجه و حائز اهمیتت است.
به همین منظور نشستی پیرامون اقدامات سکوهای داخلی با حضور معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی، نماینده ستاد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وزارت کشور، نمایندگان پیامرسانهای ایرانی، نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری و برخی مدیران ارشد برگزار و ظرفیت ها و امکانات پیام رسان های داخلی در حوزه تبلیغات مهم ترین رویداد سیاسی کشور تبیین شد.
به دنبال همین موضوع گفتوگویی با محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور داشتهایم.
خوانساری در گفتوگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات پیامرسانهای داخلی در ایام انتخابات و در راستای معرفی کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح کرد: پیام رسانها و شبکههای اجتماعی داخلی هم همگام با تمام مردم فرصتهای حضور و مشارکت بیشتر مردم در انتخابات ریاست جمهوری را فراهم میکنند.
او با اشاره به ظرفیت امروزه پیامرسانها، ادامه داد: از مهمترین خدماتی که پیامرسانها دارند خدمات تبلیغاتی است که برای نامزدها ارائه میدهند. امروز شاید بیش از چهل و پنج میلیون کاربر یکتا در این پیام رسان ها در داخل کشور فعال هستند؛ اگر تجمیعی حساب بشود که یک نفر چند پیام رسان ممکن است نصب داشته باشد، بالای صد میلیون نفر نصب دارند.
خوانساری درباره نحوه فعالیت پیامرسانها در زمینه انتخابات توضیح داد: این پیامرسان ها در کانالهای مختلف تبلیغاتیشان امکانات تبلیغاتی که داشتند را برای نامزدها به شکل رایگان ارائه میدهند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به خدمات انتخاباتی پیامرسانها از ۶ کار اصلی در این زمینه نام برد که به شرح زیر است:
• تیک آبی: نشان ویژهای که کانال را از دیگر کانالها متمایز میکند.
• پین گفت و گو: فضای ویژهای که در بالای صفحه اصلی (گفت و گو) پیامرسان به نمایش تبلیغات اختصاص دارد و در بازههای زمانی مختلف تبلیغات متفاوت را نمایش میدهد.
• تبلیغ درون کانالی: پیامهای تبلیغاتی حاوی لینک ورود به کانال مورد نظر که در گروهها و کانالهای پربیننده نمایش داده میشود.
• ارسال انبوه پیام: امکان ارسال پیام انبوه تبلیغاتی به لیست شمارههای معرفی شده از طرف مدیر کانال.
• رشد سریع کانال: امکان عضویت خودکار لیست معرفی شده توسط مدیر کانال تا سقف ۱۰ هزار کاربر.
• عضویت پیامکی: یک سرشماره به هر نامزد اختصاص پیدا میکند که افراد میتوانند با ارسال یک عدد مشخص به صورت خودکار عضو کانال نامزد مد نظر شوند.
• کانالهای استانی: پیامهای تبلیغاتی حاوی لینک ورود به کانال مورد نظر، در کانالهای پربیننده اختصاصی هر استان نمایش داده می شود.
خوانساری در این زمینه مطرح کرد: این اقدام پیامرسانها یک فرصتی را ایجاد میکند که آنها بتوانند آن دینی که به مردم، به جمهوری اسلامی و به نظام در خود احساس میکنند و تلاش مضاعفی در جهت خدمت رسانی به مردم میکنند.
او با اشاره به اهمیت خدمت رساتی گفت: این خدمت رسانی به مردم باعث حضور بیشتر مردم میشود و مردم اطلاعات و آگاهیهای قویتری نسبت به برنامهها و دیدگاههای نامزدها پیدا میکنند تا با آگاهی بیشتر و تشخیص بهتر انشاءالله انتخاب اصلح داشته باشند.
در این زمینه تمام پیام رسانهای روبیکا، ایتا، سروش پلاس ، آیگپ، بله و ویراستی برنامههای خاصی را در این ایام در نظر گرفتند که این برنامهها در وزارت کشور هم طرح موضوع شده و کاندیدای محترم با معرفی نمایندگان از طریق ستاد انتخابات کشور میتوانند از این امکانات استفاده کنند.
خبرنگار: فاطمه کربلایی
راه دیگری برای تخریب نامزدها ندارید ؟
۰۹:۳۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
مگه غیر منطقی میگه؟ وقتی فرد در حوزه تخصصی خودش اطلاعات پایه رو نداره چطور میخواد در عرصه سیاست و اقتصاد و جامعه شناسی حرفی برای گفتن داشته باشه؟