کارشناسان پلیس فتای استان مرکزی ضمن شناسایی کلاهبردار مجازی وجه مسروقه را به شاکی بازگرداندند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از شناسایی فیشینگ کار حرفه‌ای با ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری در یکی از استان‌های جنوبی کشور در عملیات کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی و واریز پول مسروقه به حساب شاکی خبر داد.

سرهنگ آنقی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر برداشت غیر مجاز ۵۰۰ میلیون ریال از حساب او، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات اولیه پلیس از شاکی مشخص شد که مالباخته برای انجام یک عملیات بانکی وارد درگاه جعلی بانکی شده و بعد از وارد کردن اطلاعات حساب خود در این درگاه جعلی، متوجه برداشت غیرمجاز ۵۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی اش می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی بیان کرد: با آغاز تحقیقات پلیس و با اقدام به موقع کارشناسان پلیس فتا، متهم پرونده در یکی از شهرستان‌های استان خوزستان شناسایی و وجه مسروقه با پیگیری‌های انجام شده، به‌حساب شاکی بازگردانده شد و پرونده قضائی برای رسیدگی تکمیلی و دستگیری متهم به این استان ارسال شد.

او با تأکید بر دقت کاربران فضای مجازی در دریافت و نصب نرم‌افزار‌های کاربردی، گفت: کاربران نرم‌افزار‌های موردنیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر نرم‌افزاری دریافت کنند و از بازکردن لینک‌های ناشناس که در شبکه‌های اجتماعی یا از طریق پیامک به هر عنوانی برای آن‌ها ارسال می‌شود جدا خودداری کنند

سرهنگ آنقی از مردم خواست در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و از مشاوره و خدمات کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا بهره‌مند شوند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.