پلیس فتای استان مرکزی به داوطلبان در هنگام انتخاب رشته دانشگاه هشدار داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با توجه به بازار داغ انتخاب رشته در کنکور مجرمان سایبری هم دست به کار شده و با جعل عنوان یکی از نفرات دارای رتبه‌های برتر کنکور سراسری از دیگران کلاهبرداری می‌کردند.

سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی با هشدار به داوطلبان کنکور سراسری گفت: در بازار داغ کنکور سراسری و انتخاب رشته داوطلبان آزمون‌های سال ۱۴۰۰، مراقب کلاهبرداران فعال در فضای مجازی و شبکه‌های مجازی باشید.

سرهنگ آنقی افزود: در پی شکایت یکی از رتبه‌های برتر کنکور سراسری که به عنوان مشاور تحصیلی فعالیت می‌کند به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه که افرادی سودجو با سوءاستفاده از نام و اعتبار وی اقدام به کلاهبرداری از داوطلبان کنکور سراسری امسال می‌کنند، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد.

او اضافه کرد: با ورود پلیس فتا به این پرونده، اظهارات شاکی ثبت و مشخص شد که مجرمان سایبری با جعل نام و اعتبار این فرد در یک کانال تلگرام، اقدام به کلاهبرداری و اخذ وجه به بهانه‌ی مشاوره تخصصی از داوطلبان کنکور سراسری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی بیان کرد: در تحقیقات تکمیلی پلیس، متهم در استان آذربایجان غربی شناسایی و پرونده جهت رسیدگی و سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال و در حال پیگیری است.

او با هشدار در خصوص اعتماد به افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی گفت: برای دریافت خدمات مشاوره‌ای یا خرید کتاب‌های کمک آموزشی به افراد ناشناس اعتماد نکنید و به هیچ وجه مبلغی را برای این افراد واریز نکنید.

سرهنگ آنقی خطاب به کاربران فضای مجازی تصریح کرد: در صورت تمایل به استفاده از خدمات مشاوره‌ای از طریق موسسه‌های معتبر یا افراد معتمد و شناخته شده اقدام کنید و مراقب باشید در دام افراد کلاهبردار گرفتار نشوید.

او از آمادگی ۲۴ ساعته مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا جهت ارائه مشاوره و خدمات پلیسی به عموم افراد جامعه خبرداد.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از مردم خواست در صورت بروز مشکل در فضای مجازی و مواجهه با مجرمان سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از خدمات پلیس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.