رشته علوم سیاسی مقطع کارشناسی در جمع رشته‌های دانشگاه اراک قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمد سلیمان نژاد، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک از قرار گرفتن رشته علوم سیاسی مقطع کارشناسی در جمع رشته‌های دانشگاه اراک خبر داد.

سلیمان نژاد افزود: مجوز کد رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی در شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب شده است و متقاضیان می‌توانند در آزمون ورودی سال ۱۴۰۰ این رشته را انتخاب کنند و این رشته در راستای توسعه و گسترش علوم انسانی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

او اضافه کرد: همچنین شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی همچنین مجوز پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست و علوم و مهندسی آب گرایش هیدرو انفورماتیک در مقطع کارشناسی ارشد را صادر کرده است و متقاضیان می‌توانند در آزمون ورودی سال ۱۴۰۰ این رشته را انتخاب کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک بیان کرد: هدف از اخذ کد رشته رشته مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست که رشته‌ای میان رشته‌ای است، آموزش افردای است که دارای توانایی‌های لازم جهت طراحی و نظارت برحسن اجرای پروژه‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف این رشته بوده و در ضمن قادر به انجام تحقیقات لازم جهت حل مسائل و مشکلات زیست محیطی کشور باشند.

او ادامه داد: با افزوده شدن گرایش هیدرو انفورماتیک در رشته مهندسی آب، تعداد گرایش‌های این رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه اراک به دو گرایش رسیده است.

دانشگاه اراک در حوزه رتبه گرین متریک (مدیریت سبز) رتبه۳۹۷ دانشگاه‌های جهان رتبه ۱۳ دانشگاه‌های کشور را دارد که بالاتر از دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، جندی شاپور اهواز، تربیت مدرس، شیراز، شریف، نوشیروانی بابل، تبریز، شهید بهشتی، خواجه نصیر طوسی است.

دانشگاه دولتی اراک با ورودی سالانه بیش از ۱۸۰۰ دانشجو یکی از دانشگاه‌های بزرگ ایران و از مقصد‌های دانشجویان در هنگام انتخاب رشته است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دو دانشگاه مجزا، در دو پردیس سردشت و پردیس مرکزی فعالیت می‌کند.

پیش از این هم در سال ۹۶ وزات علوم تحقیقات و فناوری مجوز راه اندازی ۶ رشته فرش بافی را در دانشگاه اراک صادر کرد.
انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.