مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در مهرماه امسال، یک هزار و ۸۹۰ نیرو در مدارس استان مورد نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تناسبی میان بازنشستگی و ورودی‌های این اداره کل وجود ندارد و در مهرماه امسال، یک هزار و ۸۹۰ نیرو مورد نیاز مدارس استان است.

او افزود: برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۷۶ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز وارد مدارس چهارمحال و بختیاری شوند، هفت هزار و ۸۸۸ کلاس در مدارس دولتی برای تحصیل دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و تعداد کلاس‌ها نسبت به پارسال ۱۳۰ مورد اضافه‌تر خواهد شد.


بیشتر بخوانید


قائدامینی اضافه کرد: این ارگان در حال حاضر، ۱۵ هزار و ۱۵۰ نیروی معلم دارد و اگر دانشگاه فرهنگیان و نیرو‌های حق‌التدریس از این تعداد کسرشود، تعداد نیرو‌ها ۱۳ هزار و ۱۴۵ نفر خواهد شد.

او اظهار داشت: تا مهرماه ۱۴۰۰، یک هزار و ۶۸۳ نفر بازنشسته و تقلیل ساعت می‌شوند، ۵۷۵ نفر نیز از دانشگاه فرهنگیان و استخدامی ماده ۲۸ به‌صورت پیمانی به جمع نیرو‌های معلم استان افزوده می‌شود.

قائدامینی تصریح کرد: در مهرماه امسال، یک هزار و ۸۹۰ نیرو مورد نیاز مدارس چهارمحال و بختیاری است که این کمبود از طریق بکارگیری یک هزار و ۲۱۳ نفر نیرو از حق‌التدریسان، ۲۶۶ نیرو از طریق طرح امین «نیرو‌های تدریس‌کننده علوم قرآنی» و ۳۰۲ نفر بازنشسته جبران می‌شود.

او گفت: نیرو‌هایی که مدرک تحصیلی آن‌ها لیسانس بوده و بیشتر از ۳۰ سال سابقه کاری دارند، در صورت تقاضای خود و موافقت آموزش و پرورش به‌کارگیری می‌شوند، این نیرو‌ها می‌توانند در قالب اضافه‌کار و هر هفته ۱۴ ساعت در خدمت آموزش و پرورش باشند.

قائدامینی بیان کرد: طبق قانون، هر معلمی که ۲۰ سال، سابقه داشته باشد، موظفی وی از ۲۴ ساعت کار در هفته، به ۲۰ ساعت تقلیل پیدا می‌کند.

او افزود: تمامی اقدامات در چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است تا کمبود نیرویی در هیچ‌کدام از مناطق استان وجود نداشته باشد، حتی برای مناطق دورافتاده نیز این تدبیر اندیشیده شده است که نیروی اعزامی به آن منطقه طی دو شیفت صبح و بعد از ظهر کار کند.

قائدامینی اضافه کرد: تا ۱۵ شهریورماه باید تمامی دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام شوند و اطلس دانش‌آموزی آنان تدوین شده باشد.

او با اشاره به اینکه واکسیناسیون معلمان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است، اظهار داشت: از جمع ۱۸ هزار نفر نیرو در این سازمان، تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر واکسینه شده‌اند.

قائدامینی ادامه داد: بازگشایی مدارس منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است و در حال حاضر نمی‌توان تصمیم قطعی برای این قضیه گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار