مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، از کمبود هزار و ۸۹۰ معلم در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از کمبود هزار و ۸۹۰ معلم در این استان خبر داد و گفت: تا مهرماه امسال هزار و ۶۸۳ نفر از معلمان شامل بازنشستگی، تقلیل و مرخصی می‌شوند و در مقابل ۵۷۳ نیروی پیمانی جذب می‌شوند که ۲۷۹ نفر مشمول ماده ۲۸ و ۲۹۶ نفر از فرهنگیان هستند.

او افزود: از ۱۵ هزار و ۱۵۰ کارکنان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، هزار و ۳۵۰ نفر دانشجو معلم هستند.


بیشتر بخوانید


قائدامینی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت معلمان حق‌التدریسی به تعداد هزار و ۲۱۳ نفر، طرح امین ۴۳ نفر، تدریس موظف معاونان و عوامل اجرایی مدرسه به تعداد ۲۶۶ نفر که شش هزار و ۴۰۰ ساعت از این جبران می‌شود، موافقت با استمرار کار ۳۰۲ نفر، استفاده از نیرو‌های بازنشسته به میزان ۱۵ ساعت در هفته و پرداخت به صورت اضافه‌کار و استفاده از شیفت‌بندی معلمان در مناطق محروم از جمله راهکار‌های جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش است.

او ادامه داد: امسال ۴۸۳ نفر درخواست انتقالی خارج از استان داشتند که با انتقال ۱۲۵ نفر موافقت شد که شامل انتقال همسران جانبازان با مشکلات محرز شده و زوج‌های فرهنگیان است.

قائدامینی در خصوص انتقالی‌های درون استانی گفت: هزار و ۱۸۷ تقاضای درون استانی داشتیم که هنوز انجام نشده است و درصدد هستیم که به صورت پلکانی همانند سال‌های گذشته انجام شود.

او افزود: تعداد دانش‌آموزان امسال به غیر از دانش‌آموزان پیش‌دبستانی ۱۷۶ هزار و ۷۱۴ نفر است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.