واگذاری بهره برداری از ۳ خانه تاریخی در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: با تصویب صندوق احیا بهره‌برداری از سه خانه تاریخی اردبیل به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: صندوق توسعه صنایع‌ دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با برگزاری آگهی مزایده اقدام به واگذاری بهره‌برداری بناهای تاریخی کرده که سه خانه تاریخی استان اردبیل نیز در لیست بناهای هدف برای واگذاری است.

او از جمله خانه‌های تاریخی که مقرر شده واگذار شود را خانه شریعت واقع در خیابان سیمتری اردبیل ذکر کرد که با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی بهره‌برداری از آن انجام خواهد شد.

فلاحی همچنین خانه خادم‌باشی واقع در محله اوچدکان را از دیگر خانه‌های مصوب برای واگذاری با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی دانست و گفت: خانه آصف واقع در محله معمار نیز با کاربری فرهنگی و پذیرایی برای بهره‌برداری واگذار خواهد شد.

او افزود: افراد واجد شرایط و دارای صلاحیت‌های لازم می‌توانند برای شرکت در این مزایده تا دهم شهریورماه اقدام کنند تا با بررسی پیشنهادات و صلاحیت‌ها از نظر کمیته فنی و بازرگانی، برندگان واگذاری مشخص شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.