تکمیل عملیات مرمت برج‌های تاریخی روستای شال

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: عملیات مرمت برج‌های تاریخی روستای شال تا ۳ ماه آینده تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در جلسه پیگیری مشکلات و نیازهای روستای شال شهرستان خلخال گفت: مطالبات اهالی روستای شال در حوزه میراث‌فرهنگی نظیر مرمت برج‌های تاریخی شال و ثبت درخت کهنسال منطقه در ردیف آثار طبیعی ملی تحقق می‌یابد.

او از رفع مشکلات حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری این منطقه تا سه ماه آینده خبر داد و افزود: روستای شال از روستاهای با بافت تاریخی و ظرفیت بالا برای جذب گردشگر بوده که تلاش می‌کنیم با حل مشکلان و کاستی‌ها زمینه برای حضور هر چه بیشتر گردشگران در این روستا را فراهم آوریم.

فلاحی بیان کرد: مرمت اساسی برج‌های تاریخی شال تا ۲۰ روز آینده آغاز می‌شود که براساس برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شده تا سه ماه به اتمام می‌رسد و زمینه برای حفاظت هر چه بیشتر از این بنای تاریخی مهم فراهم می‌شود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: پرونده ثبت درخت‌های کهنسال این روستا نیز در ۴۵ روز آینده آماده ارسال به واحد ثبت ملی خواهد شد تا مطالبه مردم در این زمینه نیز محقق شده و با ثبت این درختان زمینه برای حفاظت از این درختان و نیز معرفی آنها برای حضور گردشگران فراهم شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.