اختصاص ۴۶ میلیارد ریال برای مرمت سرای زنجیرلو اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: ۴۶ میلیارد ریال برای احیا و مرمت سرای زنجیرلو بازار تاریخی اردبیل اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در بازدید از روند عملیات کاوش و مرمت اساسی سرای زنجیرلوی بازار تاریخی اردبیل گفت: در حال حاضر روند ساماندهی و احیای سرای زنجیرلو اردبیل با جدیت انجام می‌شود.

او با بیان اینکه عملیات کاوش در این مجموعه در حال اجراست، افزود: بعد از تکمیل کاوش، دفتر فنی این اداره‌کل با همراهی متولیان در اداره‌کل راه و شهرسازی استان عملیات مرمت را آغاز خواهند کرد.

فلاحی تصریح کرد: اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال برای احیا و مرمت این مجموعه در نظر گرفته شده تا به صورت عین به عین و با رعایت ضوابط میراث فرهنگی عملیات مرمت انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: ۲۴ غرفه برای این محل طراحی شده به طوری که عملیات مرمت در دو هزار و ۲۰۰ مترمربع مساحت انجام می‌شود که یک هزار و ۲۰۰ متر از مجموعه به عنوان محوطه برای شهروندان در نظر گرفته شده و مابقی مساحت غرفه‌های مجموعه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از مرمت این مجموعه در بازه زمانی یک و نیم ساله خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با همکاری‌های لازم بتوانیم این مجموعه را تا موعد مقرر مرمت و بازسازی کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.