جمعی از مسئولان با صدور پیام‌های جداگانه‌ای یکم شهریور ماه روز پزشک را تبریک گفتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمعی از مسئولان خوزستان با طی پیام‌های جداگانه‌ای یکم شهریور ماه روز پزشک را تبریک گفتند.

محمد شنبدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر با صدور پیامی به مناسبت یکم شهریور ماه و روز پزشک را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

آغاز شهریور هر سال مناسبتی ویژه در تقویم سلامت کشور است برای پاسداشت کسانی که برای حفظ ارزشمندترین موهبت خداوندی که همانا سلامت بشر است، سوگند یاد کرده اند و این عهد مقدس، گاه به بهای جان بوده است.

یکم شهریور مصادف است با زادروز حکیمی فرزانه که ارمغان پزشکی ایران را به دنیا صادر کرد و امروز از گذر قرن ها، یکایک اعضای جامعه سلامت کشور به او مفتخر و مدیون هستند.

امسال این روز را در حالی گرامی می‌داریم که در گذر بیش از یک سال، جامعه پزشکی کشور همگام با تمامی خانواده مدافعان سلامت کشور، با بحرانی همه گیر مواجه بوده و با آمادگی حداکثری در مقابله با پدیده کرونا، کوشش گسترده‌ای را در تسری بهداشت و درمان برای آحاد جامعه به کار بسته تا همچون همیشه پیام آور سلامت در اقصی نقاط مرز پرگهر ایران اسلامی باشند و در این ایام، با تعبیری بی نظیر از مفهوم عشق به انسانیت، ایثار و شرافت حرفه ای، به نحو مسوولانه‌ای در این عرصه ایفای نقش کردند.

با پاسداشت و ادای احترام به پزشکان شهید عرصه سلامت کشور، فرا رسیدن این روز را به یکایک اعضای جامعه پزشکی، به ویژه همکاران خدوم حوزه پزشکی شهرستان بندرماهشهر صمیمانه تبریک گفته و امیدوارم ثمره تلاش و همت شبانه روزی شما عزیزان، تامین امر سلامت در جای جای وطن عزیزمان باشد.

به همین مناسبت از مردم بزرگوار شهرستان نیز می‌خواهم تا در حمایت از تلاش‌های فداکارانه خانواده سلامت شهرستان، به رعایت اصول بهداشتی پایبند بوده و حامی سلامت خود و عزیزانشان باشند.

سید امید شهیدی نیا سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اول شهریور ماه روز پزشک را تبریک گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز پزشک یادآور از خود گذشتگی و تلاش‌های خستگی ناپذیر انسان‌هایی است که با تخصص، علم و دانش خویش ضامن امنیت روحی و روانی جامعه بوده و با روح بلندخویش التیام بخش درد و رنج و محنت بیماران و دمیدن شوق امید در کالبد جسم و روح آنانند.

خدمات حیات بخش پزشکان سخت کوش و فرهیخته دوشادوش و هم آوا با دیگر دست اندرکاران سنگر سلامت، موجب شکوفایی و تعالی این حرفه ارزشمند در این مرز و بوم شده و در شرایط سخت کنونی که ویروس کرونا بر کشور عزیزمان سایه افکنده است، مردم ما بیش از گذشته خدمات ارزشمند جامعه پزشکی و کادر درمان را که در پر تلاطم‌ترین و سخت‌ترین لحظات، ایثارگرانه و جانانه به کمک هم وطنان خود شتافته و گوهر وجودی خود را در این راه عظیم تقدیم کرده اند قدر می‌دانند و به شایستگی از خود گذشتگی و فداکاری مدافعان سلامت را ارج می‌نهند.

شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی همواره در کنار فعالیت‌های ذاتی و تامین و پایداری تولید، تلاش داشته است تا در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و همزمان با شیوع این ویروس، در قالب مصوبات شورای راهبردی، با تخصیص اعتبارات مالی موثر و مطابق با اعلام نیاز شبکه بهداشت و درمان نفت و سازمان علوم و پزشکی خوزستان، اقدام به تهیه و خرید و توزیع حجم گسترده‌ای موارد ضدعفونی و بهداشتی و لوازمات و تجهیزات تخصیصی و درمانی بیمارستان‌های سطح شهرستان و استان و سایر نقاط کشور نماید.

همزمان با پیاده سازی و اجرای اصول طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در جهت مقابله با این ویروس همکاری موثری را در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی داشته باشد و اکنون نیز همچون گذشته و در ادامه پیمودن این مسیر دشوار، آمادگی کامل و همه جانبه خود را تا ریشه کن ساختن این ویروس منحوس ادامه داد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، که با از خودگذشتگی و آراستگی به درجه رفیع شهادت نائل شدند، در تقارن این روز با ایام محرم حسینی؛ بدینوسیله فرا رسیدن اول شهریور ماه مصادف با زادروز حکیم بوعلی سینا، روز پزشک را به جامعه فرهیخته پزشکی، به ویژه مدیریت و پزشکان بیمارستان شبکه بهداشت و درمان نفت ماهشهر، شبکه بهداشت و درمان و علوم پزشکی و بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان، تبریک عرض نموده و مراتب سپاس و قدردانی خود را از ایثار و نوع دستی این قشر فرهیخته اعلام می‌دارم و از درگاه ایزد منان بهروزی، سلامتی و توفیق خدمت روز افزون را برای این عزیزان مسئلت دارم.

پیام مدیر شبکه بهداشت و درمان امیدیه به مناسبت فرارسیدن روز پزشک

مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا
و هـر کـس نفسی را زنـده کـنـد گویا همه مردم را زنده کرده است (سوره‌ی مائده آیه ۳۲)

قدمت حکایت پزشکی در ایران در تاریخ نشانه خردورزی و تولید علم در این سرزمین است و گواهی است بر وجود استعداد‌های درخشان و اندیشه‌های پرفروغی که در آسمان این مرزوبوم بروز کرده و خواهد کرد. ذکر و یادی است از خدمات بی منتها و فداکاری شما پزشکان که همه عمر خود را مصروف تسکین آلام دردمندان و جلب رضای خداوند نموده وعلیرغم همه ناملایمات از هیچ کوشش و تلاشی در این مسیر دریغ نکرده‌اید.

پزشکان ضامن سلامت جامعه، امنیت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را باروح بلندشان در سایه لطف الهی التیام می‌بخشند. آنانی که در شرایط بحران کنونی تلاششان به‌عنوان مدافعان سلامت برای مقابله با بیماری ویروسی کرونا و مداوای بیماران، مصداق بارز جهاد درراه خدا است.

ایجاد آرامش و اطمینان روحی و تأمین سلامت جامعه مرهون همت بلند و تلاش صادقانه مردان و زنانی، چون شماست که با تمام وجود، بی‌وقفه به یاری آسیب دیدگان و بیماران در لحظات اضطراب و نگرانی شتافته و با ارائه خدمات درمانی و پزشکی زمینه آسایش عمومی را فراهم می‌سازند
به‌رسم ادب یکم شهریور زادروز حکیم بوعلی سینا، بزرگ دانشمند و طبیب برجسته نامدار ایرانی جهان اسلام و روز پزشک بر تمامی طبیبان فرزانه و جامعه پزشکی تلاشگر ایران اسلامی تبریک عرض می‌نمایم و و از طبیب عشق برای شما طبیب مهر، صحت، سلامت، سعادت و سیادت مسألت دارم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.